Voorstellen en vraag

  • Joke Termaat
    Message 1 of 6 , Jul 28, 2001
      Goedemorgen allen,

      Ik zal mij even voorstellen: ik ben Joke Termaat-Schaefers en doe ongeveer 2,5 jaar aan genealogie (ik mag wel zeggen zeer intensief) ben zelf geboren in Amsterdam in 1944 en woon al ruim 45 jaar in Arnhem.
      Mochten er mensen zijn die wat zoeken in RA Gelderland (maar natuurlijk niet gelijk hele genealogieen opvragen, want dat kan ik niet trekken) dan hoor ik dat wel.
      Mijn interesse gaat uit naar Termaat/Termaaten/ter Maat daar heb ik al erg veel van gevonden, maar deze komt niet in Friesland voor. Daarna Schaefers, deze komt ook niet in Friesland voor. Maar mijn grootmoeder heet Johanna Cornelia BANEN. Zover ik nu kan nagaan kom ik wel op de eilanden uit en weet niet goed of dat jullie dat ook hebben?

      De vraag: CORNELIS JANSZ. BAANE huwt ANTJE KLAASD. CONIJN hun zoon GIJSBERT BAANE/BANEN wordt geboren 30-12-1785 BOTSHOL en gedoopt 30-12-1785 NES (RK) deze huwt GERTRUDIS DE BRUIN gedoopt/geboren 02-08-1812 BULLEWIJK waar dat ook maar mag liggen.
      Gaarne huwelijksdatum van Gijsbert en Gertrudis.
      Gaarne de huwelijksdatum/geboorte/dopen/ van Cornelis en Antje en eventuele voorouders en hadden zij nog meer kinderen??
      Wie heeft deze toevallig in zijn genealogieen?

      Dan voor mijn schoondochter DOEDE OPPENHUIS geboren 22-02-1837 te SNEEK huwt OEDSKE NOORDERWERF geboren 22-04-1841 WOUDSEND eerste kind JACOBUS wordt geboren te WOUDSEND.
      Gaarne huwelijksdatum van Doede en Oedske hun kinderen en hun ouders.

      HENDRIK HIEMSTRA geboren ca 1842 te Witmarsum huwt GEERTJE RIENSTRA Witmarsum? Wat is hun huwelijksdatum en eventuele kinderen en voorouders? zoon SIJTZE HIEMSTRA geboren 07-06-1889 huwt 10-11-1915 te Amsterdam of......Witmarsum of Nes?? TIETJE KOLMER geboren 23-07-1893 Nes

      Nu heb ik zelf wel erg veel gevraagd, maar het zijn wel allemaal verschillende namen en verschillende streken, hopelijk heeft iemand een van deze mensen in zijn genealogie of kan mij misschien toch verder helpen.

      Met vriendelijke groet, en in spanning afwachtende, Joke Termaat-Schaefers, e-mail: jcts@...

    • Ineke
      Message 2 of 6 , Jul 28, 2001
        Hallo Joke,

        Gevonden op http://www.ryksargyf.org/
        Geboorteakte Wonseradeel
        Aangiftedatum 25 februari 1843, blad nr. 35
        Hendrik Hiemstra, geboren 23 februari 1843
        zoon van Klaas Jacobs Hiemstra en Marijke Douwes Feenstra

        Bullewijk ligt volgens bij bij Amsterdam. Er is daar een riviertje de
        Bullewijk.

        groeten,
        Ineke Smit
      • jgeelof@chello.nl
        Message 3 of 6 , Jul 28, 2001
          --- In Friesland-genealogy@y..., "Joke Termaat" <jcts@w...> wrote:
> [...]
          12-1785 NES (RK) deze huwt GERTRUDIS DE BRUIN gedoopt/geboren 02-08-
          1812 BULLEWIJK waar dat ook maar mag liggen.

          * De Bullewijk was vroeger een waterloop; later was het een
          boezemwater, van de Waver en de Holendrecht tot Ouderkerk aan de
          Amstel, onder de gemeente Ouder-Amstel.
          Daaraan lag de buurt Bullewijk.
          Nu is dat Amsterdam Zuid-Oost (de Bijlmermeer)

          Er was ook nog een buurt De Nieuwe Bullewijk, die lag in
          Weesperkarspel, in de polder Nieuw-Bullewijk.
        • menno.vanderhauw@engelhard.com
          Message 4 of 6 , Jul 29, 2001
            Joke,

            er is een Bullewijk in Amsterdam Zuid oost. Een onderdeel van de huidige
            Bijlmer

            Menno van der Hauw

            "Joke
            Termaat" To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
            <jcts@...> cc:
            Subject: [Friesland-genealogy] Voorstellen en vraag
            28-07-2001
            11:44
            Please
            respond to
            Friesland-gen
            ealogy

            of: http://go.to/frgen .

            geposte berichten staat op

          • a.a. van deelen
            Message 5 of 6 , Jul 31, 2001
              Hallo Joke,
              Ik hoop dat ik zo mag antwoorden, ik heb de plaatsnamen voor jou nagezocht
              in het Nederlandse plaatsnamenboek van "Gerald van Berkel en Kees
              Samplonius", er is een plaats Nes in Friesland, maar ook in Noord-Holland
              bij Schagen, de plaats Botshol is gelegen in Utrecht en Bullewijk is gelegen
              binnen de gemeente van Amsterdam.
              Met vriendelijke groet, tekent
              Harry van Deelen

              Message 6 of 6 , Aug 1, 2001
                Hallo Menno,

                Hartelijk dank, wat kan je je toch vergissen, zeker wanneer de plaats Nes
                erbij staat. Maar ik ga daar verder zoeken.

                Met vriendelijke groet, Joke Termaat-Schaefers, e-mail: jcts@...

                Van: <menno.vanderhauw@...>