Cuperus/Kuperus/Coeperyus

  • ken.veldhuis@lrcc.on.ca
    Message 1 of 3 , Jul 26, 2001
      Beste medesneupers,

      Ik ben van hier in Canada met deze voorouders vastgelopen. Gevraagd voorouders
      van 20 & 21. Heeft iemand deze mensen in hun bestand? Verbeteringen en
      bijvullingen welkom. Altijd berijd mijn gegevens te delen.

      10. Herke Hendriks CUPERUS, boereknecht geb/doop Irnsum 20/26 Dec 1802 (Extract
      Doopboek, Herv. Gem. Rauwerd en Irnsum) ovl Sneek 2 Jun 1859 (blad nr 30); zn.
      van Hendrik Sjoerds CUPERUS (1811, COEPERYUS "houd de naam") en Antje Ruurds.
      Hij huwde Sneek, Wymbritseradeel 02 May 1840 (akte nr 22
      11. Antje Jans MULDER, werkvrouw geb/doop Oudega (Wons) 16 Jul/14 Aug 1808 (
      Extract Doop Register, Herv. Gem. Oudega, Nyega en Opeinde) dr. van Jan Arjens
      MULDER en Baukjen Sierts/Sierds van der WAL
      ovl Sneek 18 Nov 1859 (, blad nr 78)

      Gegevens 10 & 11 hoofdzakelijk van hun trouwakte/bijlagen

      20. Hendrik Sjoerds COEPERYUS (1811, houdt de naam, later alf. als CUPERUS,
      Mairie Rauwerd, deel 2, folio----), geb. c1770, ovl. (als Kuperus) 30 Mar 1819 (
      Rauwerderhem, 31 Mar 1819, blad nr. 5), oud 49. Hij huwde, jaar onbekend,
      21. Antje Ruurds, ovl. mogelijk 02 Feb 1843 (Menaldumadeel, 04 Feb 1843, blad
      nr. 4) oud 77 jr., weduwe.

      22. Jan Arjens MULDER, geb. c1777, ovl. 28 July 1862 (Smallingerland, 29 Jul
      1862, akte nr. 127) oud 85 jr, weduwnaar, zn. van Arjen Jans en Wytske Hendriks.
      Hij huwde Eernewoude (Trouwregister Herv. Gem. Garijp-Suameer-Eernewoude, DTB
      nr. 709, 1772-1811) 10 Feb 1799,

      23. Baukjen Sierts/Sieds van der WAL, geb. c 1776, ovl. 08 June 1841 (
      Smallingerland, 09 June 1841, blad nr. 18) oud 65 jr., dr. van Sierd Minnes van
      der WAL en Grietje Errits de VRIES

      1811: MULDER, Jan Arjens, Oudega 92. Vader Arjen Jans is woonachtig te
      Boornbergum Mairie Oudega, fol. 96
      andere kinderen van Jan Arjens en Baukjen Sierds zijn: Grietje (c1804), Arjen
      (c1811), Hendrik (c1813), Stijntje (c1815) & Johannes (c1822), blijkens de
      overlijdens aktes, Smallingerland, respectievelijk, 1891/nr.119; 1869/nr. 51;
      1827/nr. 27; 1870/nr. 117; 1864/nr. 108

      Bij voorbaat bedankt. Keimpe
    • j.j. geestman
      Message 2 of 3 , Aug 1, 2001
[...]

        Keimpe,
        enige info:

[...]
        // Hendrik gedoopt Hervormde Gemeente Poppingawier 17 juni 1770, zoon van
        Sjoerd Gepkes
        en Rinske (of Hinke) Ates; overleden Poppingawier 30 maart 1819 als
        "gealimenteerde"//

        Hij huwde, jaar onbekend // Hervormde Gemeente Poppingawier 7 oktober
        1792.//

        21. Antje Ruurds, ovl. mogelijk 02 Feb 1843 (Menaldumadeel, 04 Feb 1843,
        blad
        nr. 4) oud 77 jr., weduwe.
        // Antje Ruurds geboren Huizum (gem. Leeuwarderadeel), dochter van Ruurd
        Pieters en
        Beitske Walles; overleden Deinum (gem. Menaldumadeel) 2 februari 1843, oud
        77 jaar,
        weduwe van Hendrik Sjoerds Kuperus.//

        Vr. gr.,
        Hans G.
      • Jaap Cuperus
        Message 3 of 3 , Aug 2, 2001
          Bij het maken van een stamboom van mensen met de naam Cuperus kom je ook
          meerdere mensen voorbij met deze naam Dezen heb ik in een aparte bestand bij
          elkaar gehouden. Dit bestand heb ik nagezien en op eerste oogopslag kon ik
          niets vinden. Het bestand cuperus waar ik inzocht stuur ik u toe in een
          gedcombestand. Sorry voor het lange wachten maar ik had vakantie en een
          tijdje wat minder aandacht besteed aan de web-pages en de stamboom.
          Groetend,

          Jaap Cuperus

          of: http://go.to/frgen .