Re: [Friesland-genealogy] S.D. van Gelder

  • Sake Wagenaar
    Message 1 of 4 , Oct 8, 2011
      Hallo Gerard,

      Volgens een rouwadvertentie in de Leeuwarder Courant heetten de ouders
      van S.D. van Gelder Sietze van Gelder en M. Fonk. Als woonplaats in
      Canada wordt South Burnaby genoemd (ligt in British Columbia, en is
      onderdeel van de stad Vancouver):
      http://www.dekrantvantoen.nl/vw/article.do?id=LC-19620813-10042&vw=org&lm=gelder%2Chinsberg

      Dit is de huwelijksakte van de ouders:

      Huwelijksakte Leeuwarden, 1920
      Man : Sietze van Gelder
      Vrouw : Margaretha Fonk
      Datum : 14 september 1920, akte nr. 267

      (De akte kun je op www.allefriezen.nl bekijken, maar vandaag levert dat
      een foutmelding op.)

      Geboorteakte Leeuwarden, 1891
      Aangiftedatum 8 juni 1891, akte nr. 396
      Sietze van Gelder, geboren 7 juni 1891
      Zoon van Andrias van Gelder en Suster Hermina van der Meulen

      (Klopt niet helemaal met de leeftijd in de rouwadvertentie.)

      Geboorteakte Leeuwarden, 1890
      Aangiftedatum 20 mei 1890, akte nr. 343
      Margaretha Fonk, geboren 19 mei 1890
      Dochter van Syne Fonk en Wytske van der Leest

      Met vriendelijke groeten,
      Sake Wagenaar

    • Gerard de Jong
      Message 2 of 4 , Oct 8, 2011
        Hinke,

        Bedankt voor de links.
        Ik ga eens zoeken op deze sites.

        gr.
        Gerard

        Gerard, ik heb geen gegevens voor je maar misschien heb je iets aan de
        ze link:

        http://www.canada411.ca/ kun je zoeken op naam. Ik zag daar wel de naam
        van Gelder tevoorschijn komen.

        En deze, http://godutch.com/ kan zijn dat beide alleen voor Ontario
        werken, daar heb ik verder niet naar gekeken.

        groet, Hinke.