S.D. van Gelder

  • Gerard de Jong
    Message 1 of 4 , Oct 8, 2011
      Goedemiddag allemaal,

      Voor mijn stamboom ben ik nog op zoek naar gegevens van de heer S.D. van Gelder.
      Hij is geboren op 05-01-1928 in waarschijnlijk Leeuwarden.
      Hij is gehuwd op 31-12-1954 in Leeuwarden met Christina Wilhelmina van Hinsbergen.

      Wie kan mij aan de voornamen, geboorteplaats en de ouders van S.D. van Gelder helpen.
      Zover ik weet woont het gezin van Gelder-Hinsbergen ergens in Canada.

      Hun zoon Ronald Peter van Gelder is op 07-07-1956 in Leeuwarden geboren.

      Alvast bedank.

      m.vr.gr.
      Gerard

    • Sake Wagenaar
      Message 2 of 4 , Oct 8, 2011
        Hallo Gerard,

        Volgens een rouwadvertentie in de Leeuwarder Courant heetten de ouders
        van S.D. van Gelder Sietze van Gelder en M. Fonk. Als woonplaats in
        Canada wordt South Burnaby genoemd (ligt in British Columbia, en is
        onderdeel van de stad Vancouver):
        http://www.dekrantvantoen.nl/vw/article.do?id=LC-19620813-10042&vw=org&lm=gelder%2Chinsberg

        Dit is de huwelijksakte van de ouders:

        Huwelijksakte Leeuwarden, 1920
        Man : Sietze van Gelder
        Vrouw : Margaretha Fonk
        Datum : 14 september 1920, akte nr. 267

        (De akte kun je op www.allefriezen.nl bekijken, maar vandaag levert dat
        een foutmelding op.)

        Geboorteakte Leeuwarden, 1891
        Aangiftedatum 8 juni 1891, akte nr. 396
        Sietze van Gelder, geboren 7 juni 1891
        Zoon van Andrias van Gelder en Suster Hermina van der Meulen

        (Klopt niet helemaal met de leeftijd in de rouwadvertentie.)

        Geboorteakte Leeuwarden, 1890
        Aangiftedatum 20 mei 1890, akte nr. 343
        Margaretha Fonk, geboren 19 mei 1890
        Dochter van Syne Fonk en Wytske van der Leest

        Met vriendelijke groeten,
        Sake Wagenaar

      • Hinke
        Message 3 of 4 , Oct 8, 2011
          Gerard, ik heb geen gegevens voor je maar misschien heb je iets aan de
          ze link:

          http://www.canada411.ca/ kun je zoeken op naam. Ik zag daar wel de naam
          van Gelder tevoorschijn komen.

          En deze, http://godutch.com/ kan zijn dat beide alleen voor Ontario
          werken, daar heb ik verder niet naar gekeken.

          groet, Hinke.

        • Gerard de Jong
          Message 4 of 4 , Oct 8, 2011
            Hinke,