De Jong, genealogie op schrift

  • JP Mels
    Message 1 of 9 , Oct 2, 2011
      Beste mensen,

      Het nazoeken van "de Jong" in Friesland, je zult er maar aan moeten
      beginnen.

      Al jaren weet in van een tante van mij dat er een boekwerk(je) moet bestaan
      over de voorouders van mijn oma, Grietje de Jong.

      Grietje was gehuwd met Josef Mels, van origine Belg huwelijk op 04-07-1924.

      Dit weekend sprak ik met een neef van mijn vader en hij gaf mij ter leen een
      boek over het geslacht Kerstma. Daarin heb ik kunnen vinden dat de
      grootvader en grootmoeder van mijn oma Haye de Jong en Grietje Cloo zijn
      geweest, huwelijk op 06-11-1873 te Oude Haske. Haye was eerder gehuwd met
      Janke Annes Hoekstra op 29-05-1868 te Heerenveen.

      Natuurlijk is dubbel zoeken jammer en zonde van de tijd. Dus mijn vraag,,,,,

      Wie heeft het boek van de familie de Jong als omschreven in dit bericht??
      En, natuurlijk, wie wil het mij lenen opdat ik het kan scannen en toevoegen
      aan mijn bestanden?

      Met dank en groet, Johan Mels

      Detail resultaat: (Bruidegom)

      Bron

      Burgerlijke stand - Huwelijk

      Archieflocatie

      Tresoar, Frysk Histoarysk en Letterkundich Sintrum

      Algemeen

      Toegangnr: 30-31
      Inventarisnr: 2027
      Gemeente: Schoterland
      Soort akte: Huwelijksakte
      Aktenummer: 83
      Datum: 06-11-1873

      Bruidegom

      Haye Michiels de Jong
      Leeftijd: 33
      Geboorteplaats: Delfstrahuizen

      Bruid

      Grietje Harmens Cloo
      Leeftijd: 28
      Geboorteplaats: Oudehaske, gemeente Haskerland

      Vader bruidegom

      Michiel Hayes de Jong

      Moeder bruidegom

      Artje Jans Kerstma

      Vader bruid

      Harmen Jacobs Cloo

      Moeder bruid

      Janke Fokkes Veldstra

    • Hinke
      Message 2 of 9 , Oct 2, 2011
        Met de Jong kan ik je niet helpen, ik neem aan dat je al bij Tresoar
        hebt gezocht.

        Maar in het nieuwste nummer van het afdelingsblad van de NGV Friesland
        (11 en 30) staat een artikeltje over de familie Cloo. Misschien ook leuk.

        groet, Hinke Woudt-Westra.

      • JP Mels
        Message 3 of 9 , Oct 5, 2011
          Dank voor de tip Hinke. Ga ik zeker kijken.

          Groet, Johan.

          _____