Dirk Hansen & Berber Cornelis, Dokkum

  • KlaasJ
    Message 1 of 1 , Sep 28, 2011
      Hallo

      Dirk of Diederik Hansen was afkomstig van Groningen, en werd ingeschreven in het burgerboek van Dokkum op 6-6-1696. Hij was op 20-4-1685 in Dokkum getrouwd met Berber Cornelis afkomstig uit Alkmaar. (In Tresoar-online staat Dokkum, maar bij de huwelijksaangifte en de kerkelijke inschrijving staat werkelijk Alkmaar). Op 29-4-1694 deden zij gemeenschappelijk belijdenis in Dokkum.

      Diederik heb ik in Groningen niet gevonden, maar in Alkmaar vind ik de doop van Berber op 12-9-1664, dochter van Cornelis Ariensz en Trijntje Dirks. Dit echtpaar is getrouwd te Alkmaar 13-2-1656.

      Zij laten 7 kinderen in Dokkum dopen. Ik neem aan dat hun dochter Martjen (ged. 11-7-1697) op 5-2-1719 trouwt met Jan Engberts, soldaat uit Zwolle, zij hertrouwt 18-2-1742 met Douwe Andries (alles in Dokkum).

      Is er iets meer over deze families te vinden?

      Klaas