Tjisse Jurjens Damsma

  • Rogier Visser
    Message 1 of 2 , Sep 24, 2011
      Dag allemaal,

      Op 13-9-1826 overlijdt Tjisse Jurjens Damsma te Oenkerk:
      http://www.allefriezen.nl/en/component/genealogie/?task=persoon_detail&argument=frl_2152642
      Hij is gedoopt op 30 oktober 1757 in Metslawier.

      In zijn overlijdensakte wordt als echtgenote ene Tjeltje Hinkes
      genoemd, maar over haar kan ik niets vinden: geen overlijdensakte en
      ook geen doopakte. Bovendien kan ik het huwelijk ook niet vinden. Weet
      iemand misschien iets meer over de Tjeltje Hinkes dan ik?

      Met vriendelijke groet,
      Rogier Visser
    • Rogier Visser
      Message 2 of 2 , Sep 25, 2011
        Inmiddels heb ik het antwoord gevonden, in een huwelijksakte van Klaas
        Pieters Hoekema en Tjettje Henkes de Vries:
        http://www.allefriezen.nl/en/component/genealogie/?task=persoon_detail&argument=frl_2103217

        Daarmee heb ik de doopakte en overlijdensakte van Tjettje Hinkes
        gevonden. Nog geen huwelijk gevonden van Tjettje Hinkes en Tjitse
        Jurjens Damsma, maar misschien komt dat eens.

        Gr
        Rogier