Digitaal Kerkarchief van Dokkum

  • Anton Musquetier
    Message 1 of 5 , Sep 17, 2011
      Geachte Medeonderzoekers

      Vandaag 17 september 2011 geplaatst op http://altijdstrijdvaardig.nl

      het Kerkarchief van Dokkum

      Doop-Trouw-Begraaf en Lidmaten

      Hervormd, Katholiek en Mennonietsgezinden 1605 – 1829.

      Met 8678 gefotografeerde pagina's

      Verder;
      Dopen, Trouwen, Lidmaten, Overlijden en Begraven, Rekeningboeken, Armvoogdij, Diaconierekeningboeken, Ingekomen en Uitgaande stukken, Kasboeken van de Kerk en Diaconie bezittingen, enz. van onderstaande kerkelijke gemeenten zijn nu totaal ca. 169.284 gefotografeerde bladzijden
      zie http://altijdstrijdvaardig.nl

      Achlum-Hitzum 1656-1934
      Birdaard en Janum 1645-1796 (volgt op kort termijn)
      Blija en Hogebeintum 1611-1980
      Dantumawoude-Driesum-Wouterswoude-1697-1898
      Dokkum DTB
      Dongjum-1671-1970
      Donkerbroek en Haule-1701-1946
      Ferwerd-1654-1958
      Hallum-1532-1934
      Heeg-1594-1915
      Herbaijum-1730-1903
      Hijum Doopsgezind 1654-1670, 1701-1708, 1730, 1761-1810, 1848
      Joure-1802-1856
      Makkinga-Elsloo-Langedijke-1732-1897
      Marrum-Westernijkerk-1619-1962
      Midlum 1605-1970
      Minnertsga 1655-1882
      Olde en Nijeberkoop-1714-1812
      Oosterwolde-Appelscha en Fochteloo-1708-1812
      Peins en Zweins 1653-1971
      Reitsum-Genum-Lichtaard-1717-1980
      Schalsum 1636-1971
      Ried en Boer 1614-1972
      Sloten 1594-1934
      Tjerkgaast Cum annexis met Doniaga, St. Nicolaasga, Idskenhuizen en Legemaar 1613-1812 (volgt op kort termijn)
      Tzum (Tjum) 1634-1909
      Wanswerd en Jislum 1686-1977
      Wolvega-Nijelamer-Nijeholtwolde-Sonnega-1633-1934

      Met vriendelijke groet
      Anton Musquetier
      http://altijdstrijdvaardig.nl
      Index van het Provinciaal Bestuurlijk Archief
      van Friesland met ca. 220.260 familienamen,
      ook uit andere Provincies, en ca. 169.284
      gefotografeerde pagina's van kerkarchieven
    • Jaap
      Message 2 of 5 , Dec 27, 2011
        Tot welke gemeente behoort Giekerk. Waar kan ik de gegevens van voor
        1811 vinden?

        vriendelijk gegroet,
        Jaap
        Message 3 of 5 , Dec 27, 2011
          Jaap,

          Tot welke gemeente Giekerk behoort/behoorde kun je vinden via

          http://www.tresoar.nl/plaatsnamen/plaatsen/default.asp

          En de gegevens van vóór 1811 zijn te vinden op

          http://www.tresoar.nl/mmtresoar/main/ask_sam_doop.jsp?lang=nl
          <http://www.tresoar.nl/mmtresoar/main/ask_sam_doop.jsp?lang=nl&pagina=zoeken
          voor1811&stylesheet=onderzoek.css>
          &pagina=zoekenvoor1811&stylesheet=onderzoek.css

          Met vriendelijke groet,

          Nynke van den Hooven.

          Message 4 of 5 , Dec 27, 2011
            Op 27-12-2011 22:22, Nynke van den Hooven schreef:
> [...]
            > voor1811&stylesheet=onderzoek.css>
            > &pagina=zoekenvoor1811&stylesheet=onderzoek.css

            Hallo Nienke

            Bedankt.

            Gr. Jaap

            --
            Altijd geïnteresseerd in de families Balk, Schutte, Deelstra, Aalmoes,
            Almoes en aanverwanten.
            Message 5 of 5 , Dec 27, 2011
              http://www2.tresoar.nl/digicollectie/object.php?object=233
              <http://www2.tresoar.nl/digicollectie/object.php?object=233&menu=1&zveld=Tie
              tjerksteradeel> &menu=1&zveld=Tietjerksteradeel

              Even uitvergroten in de linkerkant, en zie daar..

              Groet, Johan.

              _____