RE: [Friesland-genealogy] beroep

  • Reiny Wiersma
    Message 1 of 55 , Sep 2, 2011
      Ik had er nog nooit van gehoord, maar volgens mij is het dit.

      Ype Poortinga vertelt een verhaal over een slakkenbakker, dat begint zo:

      “Geart Slakkebakker en syn soan.

      Der wenne to Ljouwert in man dy roun mei moster en slakken.

      Slakken dat wiene fan dy kokyntsjes, dy makken se dan sels.

      Sadwaende hie hy de namme krige fan Geart Slakkebakker”

      http://www.sirkwy.nl/xmlboeken.html
      <http://www.sirkwy.nl/xmlboeken.html&bid=58&part=101> &bid=58&part=101

      “Kokyntjes” zijn kokkels, die in o.a. de Waddenzee worden gevist en je kunt
      ze bakken.

      Reiny

      Message 55 of 55 , Nov 20, 2013

        Klopt helemaal! We hebben er wel eens contact over gehad.