RE: [Friesland-genealogy] Hamstra familie

    Message 1 of 2 , Aug 24, 2011
      Hans,

      In de 10-jaren tafels van Oostdongeradeel vond ik 2 Hamstra geboortes:

      Janke Hamstra, aktedatum 9 april 1909

      Aaltje Hamstra, aktedatum 1 Februari 1912

      In de geboorteakte nr. 53 dd 9 april 1909 van Janke Hamstra (jouw moeder,
      neem ik aan) verklaart “Romke Hamstra, 28, winkelier te Metslawier, dat op 8
      april 1909 ’s-morgens om 6 uur te Metslawier een kind van het vrouwelijk
      geslacht is geboren uit hem, declarant en zijne huisvrouw Douina Dorhout,
      zonder beroep, wonende aldaar, aan hetwelk hij verklaarde de voornaam te
      geven van Janke…..etc”

      In geboorteakte nr. 19 dd 1 februari 1912 verklaart “Romke Hamstra, 31,
      vrachtrijder wonende te Nijkerk, dat op 31 januari 1912 des namiddags ten 10
      ure te Nijkerk voormeld een kind van het vrouwelijk geslacht is geboren uit
      zijne echtgenoote Douina Dorhout, zonder beroep, wonende aldaar, aan welk
      kind hij verklaarde de voornaam te geven van Aaltje…..etc”

      Met vriendelijke groet

      Nynke van den Hooven

      _____