Voor de liefhebbes: foto's oude grafzerken Friese kerken via picassa

  • hurkonides
    Message 1 of 15 , Aug 17, 2011
      L.S.

      Ik ben bezig al mijn foto's van oude grafzerken etc. via Google picassa beschikbaar te stellen. Via Google+ zijn deze foto's dan toegankelijk. Voor mij is dit de makkelijkste manier om het te regelen.

      Ik ben inmiddels gevorderd tot de R van Raard. 2355 stuks. De rest volgt.

      Groet

      Hessel de Walle
    • Pieke
      Message 2 of 15 , Aug 18, 2011
        Is er een boek aanwezig met Friese oude grafzerken en opschriften ed, zoals bijvb. "Groninger gedenkwaardigheden" van Pathuis.

        Groetenis van Pieke

> [...]
        >
        > Ik ben inmiddels gevorderd tot de R van Raard. 2355 stuks. De rest volgt.

      • hurkonides
        Message 3 of 15 , Aug 18, 2011
          Hallo Pieke,

          Is vier jaar geleden uitgekomen: "Friezen uit vroeger eeuwen".

          Zie bijvoorbeeld:

          http://www.wevervanwijnen.nl/top10uitgebreid.asp?isbn=9789051942866

          Groet

          Hessel de Walle
        • hurkonides
          Message 4 of 15 , Aug 20, 2011
            L.S.

            Inmiddels heb ik al mijn foto's tot en met de plaats Zweins via Google+ zichtbaar gemaakt.

            Voor de liefhebbers.

            Hessel de Walle
          • Arina Boonstra-Andringa
            Message 5 of 15 , Aug 20, 2011
              Dat is leuk, maar waar is de link.
              groetjes

              arina boonstra-andringa

              Message 6 of 15 , Aug 20, 2011
                Hallo,

                DE link is

                https://plus.google.com/114555916998675402605/

                Je moet alleen wel lid zijn van Google+ om alles te kunnen zien. En dat kan nu nog alleen op uitnodiging. Maar die kun je krijgen door een mail te sturen naar

                hesseldewalle@...

                Hessel de Walle
              • Sylvia
                Message 7 of 15 , Aug 21, 2011
                  Hallo Hessel !

                  Misschien mis ik iets, maar ik kan geen enkele van de grafstenen lezen ! Is er een manier om ze te vergroten ?

                  Groetjes,
                  Sylvia

                  --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "hurkonides" <hessel@...> wrote:

> [...]
                  >
                  > Je moet alleen wel lid zijn van Google+ om alles te kunnen zien. En dat kan nu nog alleen op uitnodiging. Maar die kun je krijgen door een mail te sturen naar

                • Arina Boonstra-Andringa
                  Message 8 of 15 , Aug 21, 2011
                    kreeg net een uitnodiging dus dat is gelukt.
                    dank je wel.

                    groetjes arina

                    Message 9 of 15 , Aug 21, 2011
                      Hallo Sylvia,

                      Moest ook even nadenken. Je kan ze kopieren naar je eigen computer en ze daar bekijken met een andere programma of picassa. Dan kun je ze wel vergroten.

                      Ik had jou inderdaad in de cirkel opgenomen. Weet nu in ieder geval dat jij ze kunt zien. Heb ook foto's van Talma's

                      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Sylvia" <bintal_ms@...> wrote:

> [...]
                      >
                      > Misschien mis ik iets, maar ik kan geen enkele van de grafstenen lezen ! Is er een manier om ze te vergroten ?

                    • hurkonides
                      Message 10 of 15 , Aug 21, 2011
                        Hallo Arina

                        Ik zie wel een Arina Boonstra op Google+ maar weet niet of jij dat bent. Iemand met een hoop plaatjes op picassa

                        Groet

                        Hessel

                        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Arina Boonstra-Andringa <arina1963@...> wrote:

                        > kreeg net een uitnodiging dus dat is gelukt.
                        > dank je wel.
                        >
                        > groetjes arina

                      • hurkonides
                        Message 11 of 15 , Aug 21, 2011
                          Hallo Sylvia,

                          Ik kan ze ook met een hoger resolutie uploaden. Dan scheelt. Moeten ze wel allemaal opnieuw :(

                          Ik heb dat nu bij plaatsen met een A gedaan

                        • Godwin Zwanenburg
                          Message 12 of 15 , Aug 21, 2011
                            Beste Hessel,

                            De resolutie is inderdaad niet goed genoeg om er veel mee te doen
                            Wat is de selectie geweest bij deze graven?
                            Alles binnen of ouder dan xxxx?

                            Groeten,

                            Godwin

                               Godwin Zwanenburg
                               Uthof 24
                               9202 HM  Drachten
                               The Netherlands
                          • hurkonides
                            Message 13 of 15 , Aug 21, 2011
                              Hallo Godwin,

                              Als je ze opslaat, gaat het wel goed. Het heeft kennelijk ook met de viewer te maken. In Picassa zelf kun je de foto's uitvergroten en dan is de resolutie goed genoeg.

                              Ik heb totaal voor ruim 8 Gigabyte aan foto's. Als ik dat op volle resolutie plaats, ga ik mijn quotum ver te boven :(

                              Alle foto's zijn van grafstenen van voor 1811.

                              --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Godwin Zwanenburg <gzwanenburg@...> wrote:

                              > Beste Hessel,
                              >

                              > De resolutie is inderdaad niet goed genoeg om er veel mee te doen
                              > Wat is de selectie geweest bij deze graven?
                              > Alles binnen of ouder dan xxxx?
                              >
                              > Groeten,
                              >
                              > Godwin

                              > --
                              > --
                              > ****************************************************************
                              >    Godwin Zwanenburg
                              >    Uthof 24
                              >    9202 HM  Drachten
                              >    The Netherlands

                            • Sylvia
                              Message 14 of 15 , Aug 22, 2011
                                Hallo Hessel,

                                Als ik ze opsla en in Irfan View bekijk zijn de meeste foto's inderdaad veel beter te lezen.

                                Ik wilde je nog even laten weten dat ik dit een geweldig initiatief van je vind om deze foto's te plaatsen. Je maakt hier vast heel veel mensen blij mee !

                                Ik blijf altijd sneupen naar TALMA, dus mocht je nog tips hebben waar ik meer kan vinden, dan hou ik me aanbevolen.

                                Nogmaals hartelijk dank voor de tijd die je hier in steekt.

                                Met vriendelijke groet,

                              • hurkonides
                                Message 15 of 15 , Sep 5, 2011
                                  L.S.

                                  Met deze link gaat inschrijven bij Google+ nog veel makkelijker:

                                  https://plus.google.com/i/kDIHLAWBFEI:_6b9kVIrWxY

                                  Hessel de Walle