Re: [Friesland-genealogy] Rintje Willems en Hiltje Johannes

  • Rogier Visser
    Message 1 of 42 , Aug 2, 2011
      Het huwelijk van Willem Thomas en Wietske Tjeerds staat in ieder geval in de
      Tresoar database (1759).
      Er is ook een memorie van successie (en dus ook overlijdensakte) van Wietske
      Tjeerds, de moeder van Rintje Willems (gevonden via Google)...

      Memories van Successie
      Kantoor Heerenveen, overl. jaar 1821
      Overledene : Wytske Tjeerds
      Overleden op: 24 juni 1821
      Wonende te : Nes (Utingeradeel)
      Tekst: weduwe van Willem Thomas; moeder van Tjeerd Willems
      Wilstra, arbeider
      Boornbergum, Ruurd Willems Balsma, boer, Rintje Willems v.der Wal,
      idem Grouw,
      Thomas Willems Balsma, idem Nieuwland en Detje Willems (vrouw van Jacob
      Martens, te Stiens; moeder van Willem Jacobs Stienstra,
      boerenknecht Nieuwland).
      Er behoorde onroerend goed tot de nalatenschap

      Lekker handig, drie broers met drie verschillende achternamen...

      Gr
      Rogier

    • Douwe
      Message 42 of 42 , Aug 6, 2011
        Dag allemaal,

        Verschillende familienamen doen zich voor bij de zonen van Molle Ottes:
        Hylke Molles uit 1743 (getrouwd Hiltej jans in 1771 in Nieuwehorne) gaat verder door het leven als Hylke de Vries.
        De nazaten van de oudere broer Tamme Molles uit 1726 (geboren in Kortezwaag) gaan verder als van den(n) Bos of Bos.

        met vriendelijke groet,

        Douwe Stellinga