Familie namen 1811 buiten Friesland

  • Piet Reitsma
    Message 1 of 6 , Jul 30, 2011
      Kan iemand mij vertellen of de admistratie rond de naamgeving in 1811 v.w.b. de familienamen buiten Friesland, ergens digitaal beschikbaar is ?
      Ik ben op dit moment met name geinteresseerd in de namen uitgegeven in en rond Rotterdam.

      Mvg Piet Reitsma

    • Irene Visser
      Message 2 of 6 , Jul 30, 2011
        hai Piet,

        denk dat je toch maar even kijken moet bij het archief van Rotterdam, want
        daar zijn echt heeeeeeeeeeeeeel veel gegevens openbaar hoor.
        Ga maar gewoon naar archief rotterdam, dan kom je er vast wel, zelfs van
        voor 1800 is er bijna van iedereen wel wat te vinden/

        Heb de url hier niet zo bij me/
        Maar moet wel lukken met gemeente archief rotterdam hoor.

        Lees het wel als je wat te weten komt.

        groetjes Irene.

        Op 30 juli 2011 18:31 schreef Piet Reitsma <pietreitsma@...> het
        volgende:

      • Fr@ns Krom
        Message 3 of 6 , Jul 30, 2011
          Hallo Piet,

          via deze link: http://www.gemeentearchief.rotterdam.nl/content/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=56

          Groet.
          Frans Krom

> [...]

          > Ik ben op dit moment met name geinteresseerd in de namen uitgegeven in en

        • Piet Reitsma
          Message 4 of 6 , Jul 30, 2011
            Irene, Frans,
            Dank voor je snelle antwoord.
            Ik denk dat ik mijn vraag niet duidelijk genoeg geformuleerd heb.
            Het gaat me niet om de gegevens uit het Rdamse archief. Die heb ik al helemaal doorgespit. Inderdaad veel online.
            Wat ik me afvraag is of er net zoals bij Tresoar een website is die gescande documenten bevat van de bij de invoering van het bevolkingsregister (in 1811) gekozen familienamen. Maar dan betrekking hebbend op het gebied buiten Friesland. Met name de omgeving Rdam. Wellicht op nivo van heel Nederland.
            Groet, Piet

> [...]

            > Ik ben op dit moment met name geinteresseerd in de namen uitgegeven in en

          • Richard van Schaik
            Message 5 of 6 , Jul 30, 2011
              On 30-07-2011 23:11, Piet Reitsma wrote:
> [...]
              > Wat ik me afvraag is of er net zoals bij Tresoar een website is die gescande documenten bevat van de bij de invoering van het bevolkingsregister (in 1811) gekozen familienamen. Maar dan betrekking hebbend op het gebied buiten Friesland. Met name de omgeving Rdam. Wellicht op nivo van heel Nederland.

              Zijn denk ik per plaats (minstens grotere) apart, minstens Amsterdam
              staat nu (deels?) op familysearch. Zie http://www.genver2.nl/ en dan NH
              -> Amsterdam -> indexen. Andere plaatsen nog niet gevolgd buiten dat ik
              Rotterdam nu heb bekeken en daar niet gegeven is.

              Groeten,
              Richard

              --
              Richard van Schaik
              f.m.a.vanschaik@...
              Message 6 of 6 , Jul 30, 2011
                Even een verwijzing naar een ander forum:
                http://stamboomvragenforum.nl/index.php/topic,672.0.html

                Hierin wordt een overzicht gegeven van de plaatsen waarvan inmiddels akten
                van naamsaanneming te vinden zijn in FamilySearch. Rotterdam staat hier
                helaas niet bij, Piet.
                Via de site van het eerder vermelde gemeentearchief heb je wel de
                mogelijkheid te chatten met een medewerker aldaar. Deze zal je vast verder
                kunnen helpen!

                Succes!

                Johan