Re: [Friesland-genealogy] Douwe Tjerks Dijkstra

  • Appy de Vries
    Message 1 of 9 , Jul 28, 2011
      Cor;
      Waren of zijn wij geen echte Speurders??
      of is dit jouw soort humor??
      Appy.
      Message 2 of 9 , Jul 28, 2011
        Tette, Chris e.a.,

        Uit het boek van Pieter Nieuwland:
        Bevolkingsregisters zijn na de volkstelling van 1849 ingevoerd.

        Het had zo mooi kunnen zijn.

        Gegroet,
        Cor

        Onderwerp: [Friesland-genealogy] Re: Douwe Tjerks Dijkstra

        Hallo Tette,

        Een sluitend bewijs heb ik niet maar een kandidaat zou kunnen zijn Douwe
        Dijkstra die op 11-3-1817 te Harlingen overlijdt op 60 jarige leeftijd.

        http://tinyurl.com/3qpvoh7

        Vreemd genoeg zijn beide aangevers personeelsleden van het gemeentehuis.
        Gegevens over ouders en eventuele echtgenote ontbreken. Zijn sterfhuis is
        een ander huis dan waar Antje Ynses in 1827 overlijdt. Ook komt hij niet
        voor in de memories van successie. Een mogelijkheid zou nog kunnen zijn het
        bevolkingregister van 1820 te Harlingen (indien bestaand) te raadplegen en
        kijken of bij de weduwe Antje Ynses nog iets vermeld staat van haar
        overleden man.

        Met vriendelijke groet,

        Chris van Dijkum

        Om uw abonnement te bekindigen stuurt u een (leeg) email-bericht naar:

        database 6332 (20110728) __________

        http://www.eset.com

        database 6332 (20110728) __________

        http://www.eset.com
      • tette65
        Message 3 of 9 , Jul 29, 2011
          Hallo Chris en Cor,

          eigenaardig dat deze Douwe Dijkstra niet op Alle Friezen staat, maar hij lijkt mij wel de aangewezen kandidaat.

          Bedankt voor deze hint.

          groetjes

          Tette
        • reyacta
          Message 4 of 9 , Jul 29, 2011
            Hallo allemaal,

            Geheel Harlingen zit nog niet in allefriezen, dus zo eigenaardig is het niet.

            De successie begint verder pas in 1818 - dus ovl 1817 vind je er daarom niet.

            www.kleinekersktraat.nl met veel inwoners van harlingen vermeldt 2 keer een Douwe Dijkstra:
            als Tjerks Dijkstra zonder ovl - x Antje IJnses, met dr Tjerkje 1790
            en als Douwe Dijkstra ovl 1817.
            Wat niet uitsluit dat het gewoon dezelfde kan zijn.

            Het komt ook vaker voor dat weduwes kleiner en/of goedkoper gaan wonen,
            dus verschillende adressen bij ovl zegt ook weer niet zoveel.

            De site ligt er denkelijk even uit,
            maar de aktes van Harlingen kun je normaliter wel bij de mormonen bekijken:
            http://www.genver2.nl/fr/0072.htm

            groet Margreet

            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "tette65" <tette.hofstra@...> wrote:

> [...]
            >
            > eigenaardig dat deze Douwe Dijkstra niet op Alle Friezen staat, maar hij lijkt mij wel de aangewezen kandidaat.

          • tette65
            Message 5 of 9 , Jul 29, 2011
              Hallo Margreet,

              had er niet op gelet, dat een gedeelte Harlingen nog ontbreekt. In www.kleinkerkstraat.nl had ik de diverse gegevens al ontdekt alleen niet het overlijden van Douwe Dijkstra.

              In ieder geval ben ik een stuk wijzer. Bedankt.

              groeten

              Tette