Swetse Gerbens & Siuck Jelsma

  • Pieke
    Message 1 of 4 , Jul 26, 2011
      Ik ben op zoek naar aanvullende gegevens over het onderstaande echtpaar [27646] Swetse Gerbens, gehuwd met [27647] Siuck Jelsma en over hun (voor)ouders.

      Uit berekening zullen Swetse en Siuck gehuwd zijn rond of voor 1555.

      Tot nu toe heb ik van het twee dochters gevonden, zijnde:

      I] Wyts Swetses, overleden rond september 1645 in Kuikhorne; trouwde met Steven Ottes.

      II] Renske Sweitses, overleden rond 1617; trouwde met Adser Alberts.

      Indien u gegevens heeft of mij kan vertellen in welke richting ik moet zoeken, bij voorbaat mijn dank.

      Pieke v/d Schaaf
    • klaaspera
      Message 2 of 4 , Jul 27, 2011
        Hallo Pieke,

        Hoe komt het toch, dat jij zit te sneupen in het jaar 1555, terwijl wij niet verder komen dan 1750?

        Maar nu even serieus. Het zal moeilijk worden om voorouders van hen te vinden. Wel vond ik een heel uitgebreide kwartierstaat, waarin dit echtpaar voorkomt. Heel misschien heb je daar iets aan.

        9422. Swetse Gerbens, tr.
        9423. Siuck Jelsma, geb. omstr. 1535.

        Bron:
        http://chronotosseus.wordpress.com/genealogy/thirty-generations-of-ancestors/

        Met vriendelijke groeten,

        Klaas Pera

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Pieke" <p.schaaf6@...> wrote:

> [...]
        >
        > Indien u gegevens heeft of mij kan vertellen in welke richting ik moet zoeken, bij voorbaat mijn dank.

      • Pieke
        Message 3 of 4 , Jul 29, 2011
          Klaas bedankt voor je informatie.

          Och als je uit een oud boeregslacht afstamt kan je ver terug in de tijd komen en vindt je een hoop gegevens op het net of in diverse boeken. Maar je moet alles zéér goed chekken, want niet alle data's kloppen en de persoons gegevens zijn soms sumier.

          Oant sjen en bedankt

          > Hallo Pieke,Hoe komt het toch, dat jij zit te sneupen in het jaar 1555, terwijl wij niet verder komen dan 1750?
          >
          > Met vriendelijke groeten,
          >
          > Klaas Pera

        • klaaspera
          Message 4 of 4 , Jul 29, 2011
            Hallo Pieke,

            Graag gedaan. Het staat en valt natuurlijk met betrouwbare schriftelijke bronnen. Als die er niet zijn, dan houdt alles op en kom je ook niet zo ver terug in de tijd.