Gegevens van personen geboren in 1811 te Utingeradeel

  • Hans
    Message 1 of 34 , Jul 25, 2011
      Voor mijn bestand van personen uit Utingeradeel, ben ik op zoek naar gegevens (huwelijk, overlijden e.d) van de 5 volgende personen:

      Hendrik Hendriks de Boer, geb: 23 juli 1811 te Oldeboorn, zoon van Hendrik Douwes de Boer en Aaltje Jacobs

      Jan Annes Reen, geb: 26 september 1811 te Terhorne, zoon van Anne Jans Reen en Trijntje Martens Visser

      Elizabeth Harmens Kuipers, geb: 28 september 1811 te Akkrum, dochter van Harmen Folkerts Kuipers en Sjoukje Willems van der Veer

      Harmen Jentjes Fennema, geb: 7 november 1811 te Terhorne, zoon van Jentje Hendriks Fennema en Aaltje Folkerts Kuipers

      Hyltje Dirks Waringa, geb: 28 mei 1811 te Oldeboorn, zoon van Dirk Freerks Waringa en Trijntje Fokkes Dekker

      Wie weet waar deze personen gebleven zijn? Alle info is welkom

      Met vriendelijke groet,

      Hans Bottema
    • Tjerk Tigchelaar
      Message 34 of 34 , Aug 1, 2011
        Margreet,

        Bedankt voor de tip, dan weet ik wat me morgen te doen staat en dat wist ik
        toch al dus het zal een dag van 48 uur moeten worden.............

        De gevolgde nummering is de inventarisnummering van de "oude burgerlijke
        stand" en die heeft inderdaad niets te maken met de nummering van de DTB
        boeken.

        De DTB boeken zijn copieën die zijn gemaakt van de originelen en hebben
        daardoor een andere nummering. Volgens mij hebben die dingen, ver voor mijn
        tijd, eerst op de studiezaal gestaan. Vervolgens zijn ze gebruikt om de
        bestanden te maken aan de hand waarvan de klappers zijn gemaakt. Er kunnen
        dus twee dingen zijn gebeurd: of men heeft niet alles gecopieerd of men
        heeft vergeten een aantal bladen te bewerken. Voorlopig gok ik even op het
        eerste.

        Groet,
        Tjerk

        From: "reyacta" <mhuisman2@...>

        Tjerk, er zijn dan wel meer boeken Opsterland niet helemaal tot het einde
        bewerkt.
        Het leek me stug dat het alleen in Lippenhuizen speelde, dus ik heb het even
        nagekeken.

        Ureterp stopt 22 sept 1811 - gaat volgens die index door tot 19 jan. 1812.
        Gorredijk - stopt op 28-4-1811 - loopt nog door tot 22 maart 1812.
        Wijnjeterp - stopt 9 juni 1811 - zou tot 26-4-1812.
        Beetsterzwaag - 7 april 1811 - zou tot 15 maart 1812.

        Langezwaag was 26 maart 1812
        Kortezwaag was 16-2-1812, stoppen tezamen oktober 1811.

        De gevolgde nummering 658 - 664 en zo, is blijkbaar geen dtb-nummer
        want hoort bij de dtb invent. ineens bij Sneek.

        groet Margreet

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Tjerk Tigchelaar" <tjerk@...>