FW: Friese doopsgezinden in de Groninger Veenkolonien

  • Andrys Stienstra
    Message 1 of 1 , Jul 15 12:25 PM
      Van: Sebo Abels [mailto:seboabels@...]
      Verzonden: zondag 10 juli 2011 17:56
      Aan: genealogy.yn.fryslan@...
      Onderwerp: Friese doopsgezinden in de Groninger Veenkolonien

      Hallo,

      De laatste 10 jaar heb ik een zeer groot gedeelte van mijn tijd besteed aan
      het uitzoeken van de oorsprong van de doopsgezinden in de Groninger
      Veenkolonien. Daaronder bevinden zich een grote groep Friese doopsgezinden.
      Het geheel speelt zich af tussen 1580-1811.

      Dit heeft er in geresulteerd dat ik de bedoeling heb dit jaar in boekvorm te
      laten verschijnen:

      Doopsgezinde families in de Groninger Veenkolonien en Selwerd - [ca.
      1580-1811] ca. 3000 blz.

      Geschiedenis der doopsgezinden in de Groninger Veenkolonien en Selwerd -
      [ca.1580 -1811] ca. 150 blz.

      Om te bepalen wat er mogelijk is verzoek ik personen die zijn geinteresseerd
      in deze boeken zich bij mij als intekenaar kenbaar te maken. De prijs zal
      uiteraard hoog zijn, maar wordt gerelateerd aan het aantal intekenaren, dus
      des te meer intekenaren des te lager de prijs.

      Willen jullie deze uitgaven onder de aandacht brengen van zoveel mogelijk
      mensen?

      Bij voorbaat mijn dank.

      Met vriendelijke groet,

      Sebo Abels