karste lenses

  • Appy de Vries
    Message 1 of 2 , Jul 6, 2011
      Medesp.,
      Wie heeft voor mij info
      over Karste Lenses,ged.,?overl.?
      gehuwd 13-05-1731 te Wolvega met
      Grietje Klases 21-05/09-06-1709 te
      Nijelamer d.v.Klaas Jelles en Aafje Jans
      zij krijgen 7kinderen [hiervan wel gegevens]
      vraag ;ouders van Karste,doop en plaats.
      hoop op reactie,en groetjes
      Appy.

    • klaaspera
      Message 2 of 2 , Jul 7, 2011
        Hallo Appy,

        Volgens de Mormonen is Karst(e) Lenses omstreeks 1705 geboren te Nijelamer. Er is ook nog een andere website, waar hij wordt genoemd. Dat is:

        http://members.home.nl/crkids/genealogie/genealogie%20reichart%203.htm

        Daar wordt een iets ruimere marge aangehouden. Hij zou geboren zijn tussen 1702 en 1712. Als je kijkt naar de namen van de kinderen van Karste Lenses en Grietje Klases, valt het op dat er geen Lense bij staat. Dat is merkwaardig, want dat is wel het patroniem van Karste.

        De ouders van Grietje Klases zijn bekend. Hun namen of patroniemen (Aafje, Claas, Jelle en Aafje) komen terug in de namen van de kinderen van Karste Lenses. Als je die namen wegstreept, blijven dus de namen Andries en Aaltje over. Dat betekent, dat we moeten zoeken naar een ouderpaar Andries (Lenses?) en Aaltje.

        Met vriendelijke groeten,

        Klaas Pera