Re: Bokma Hornstra

  • Cornelius Boekema
    Message 1 of 1 , May 18 5:39 PM
      In mijn bestanden vond ik het volgende : op 1 Juni 1806 trouwden in Langweer
      Thomas Jans Hornstra en Tryntje Freerks Bokma. De familienamen werden
      natuurlijk aangenomen rond 1811. In 1808 kregen ze 'n tweeling, Freerk en
      Richtje. Richtje voerde de naam Hornstra, maar Freerk die van zijn moeder.
      Hoogstwaarschijnlijk omdat zij jong stierf en zijn vader opnieuw trouwde in
      1822 met Antje Aukes Bultsma (ook aangegeven als Bultstra). Hun zoon Jan,
      geboren op 11 Sept. 1822 trouwde met Yke Sybrens Roorda, 16 jaar, op 7 Mei
      1846. Ze kregen 16 kinderen. Zijn van die kinderen sommigen vertrokken naar
      de USA. Dat moet nog uitgezocht worden.

      Freerk Thomas trouwde in Sneek op 5 Juni 1831 met Jeltje Jans Mellema. Van
      hun 7 kinderen trouwden enkel 'n meisje (Aafke) en 'n jongen, Marten, van
      wie Tresoar niet de geboorte aangeeft maar wel het huwelijk met Grietje
      Douwes Bloembergen, op 16 Mei 1863 in Wymbritseradeel. Dit is de tak waar
      vragen naar werden gesteld op het Stamboek Forum in 2008.

      Cor Boekema