Digitalisering oud archief Vlieland

  • Bert de Boer
    Message 1 of 3 , May 9 11:40 AM
      Beste mensen,

      Er is een begin gemaakt met de digitalisering van het oude archief van de gemeente Vlieland.
      Het betreft originele dokumenten vanaf eind 16-eeuw. Tot nu zijn zo'n 1500 foto's gemaakt.
      Boeiende informatie over de bloeitijd van Vlieland tijdens de Gouden Eeuw.
      Voor het transcriberen van de teksten zijn wij op zoek naar vrijwilligers.
      Ik ben zeer benieuwd naar de reacties.
      Bert de Boer, Projectleider BG-project Vlieland, ism de Cultuur Historische Vereniging "Eylandt Flielandt" op Vlieland.

    • vis beuk
      Message 2 of 3 , Nov 28, 2011
        Beste Bert,
        Ik loop 'wat' achter met het lezen van algemene berichten genealogie.
        Ik kom nu jouw oproep tegen. Hoe heb je hulp vanuit bijv. Breda (waar ik
        woon) voorgesteld?
        Mijn boek nadert zijn einde dus mogelijk kan ik van dienst zijn./
        Ik hoor graag van je.

        Met vriendelijke groet,
        Olaf Visser

        Genealogisch onderzoek van de families Visser (Vlieland), (de)
        Beu(c)kelaa(e)r (vnl. Zeeland), Tol (Friesland), Vens (Noord- en
        Zuidholland), B�ckmann.

        Message 3 of 3 , Dec 6, 2011
          Beste Olaf,

          Leuk weer een bericht van je te krijgen.
          Spannend dat je familieboek bijna klaar is.
          Mijn familieboek schiet ook al aardig op, maar voorlopig nog niet voor
          vrijgave geschikt.
          Ik denk nog na over het medium, (papieren) boek, of anderzins.
          Wat betreft het digitaliseren van het oud archief op Vlieland.
          In feite is dit een onderdeel van het sinds ca 1 jaar lopende project
          gericht op de beschrijving van de bewoningsgeschiedenis van het eiland
          Vlieland.
          Ik geef leiding ('meewerkend voorman) aan dit project dat ik uitvoer met
          vrijwilligers in samenwwerking met de Culltuur Historische Vereniging op
          Vlieland.
          Wij hebben dringend uitbreiding met vrijwilligers nodig voor het ontsluiten
          van bronmateriaal, veelal in beheer bij het gemeentearchief op Vlieland.
          Ik woon in Westervoort bij Arnhem en werk van daaruit meestal via Internet
          prima samen met Carin Winkelman de archivarisse.
          Op zo'n manier zouden ook wij informatie kunnen uitwisselen: ik stuur je
          digitale scans van bestanden, die jij dan zou kunnen bewerken.
          Laat maar even weten of het interessant voor je is, en je eigen ideën
          hierover.
          Met vriendelijke groet,
[...]

          Zuidholland), Bückmann.