RE: [Friesland-genealogy] Anne Bokma

  • JP Mels
    Message 1 of 28 , May 6 2:29 PM
      Eens gekeken op Google Maps naar genoemde straat.

      http://maps.google.nl/maps?hl=nl
      <http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=breitnerstraat%2015%20arnhem&bav=on.2,or
      .r_gc.r_pw.&biw=1020&bih=596&wrapid=tlif130471593478121&um=1&ie=UTF-8&sa=N&t
      ab=wl>
      &q=breitnerstraat%2015%20arnhem&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&biw=1020&bih=596&wrap
      id=tlif130471593478121&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl

      Lijkt mij een woning die in die tijd is gebouwd, wellicht iets eerder, eind
      vijftig, begin jaren zestig. Je hebt het over het kadaster. Maar zou je bij
      de gemeente Arnhem geen info kunnen krijgen over de voormalige eigenaren van
      het bewuste pand.

      Groet, Johan.

      _____

      Message 2 of 28 , May 6 2:48 PM
        Al geprobeerd , ben ook in de straat geweest , allemaal woningen van rond
        1920/1930 , buren gevraagd , alle bewoners nu wonen er kort , allemaal jonge
        gezinnen , de oudste bewoner woont er pas 25 jaar.

        Jan

        Message 3 of 28 , May 7 1:58 AM
          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Cornelius Boekema <corneliusboekema@...> wrote:

          > Hallo Jan,
          >

          > Weer eens kontakt dus betreffende Anne (Anton) Bokma. Ik vind 'n Anne Bokma,
          > zoon van Freerk Johannes Bokma en Frankje Annes Regeling, die geboren werd
          > in Doniawerstal (hoogstwaarschijnlijk Sint-Niek), op 13 Maart 1898. Verder
          > vind ik niets meer van hem. Na 1898 vermeldt Genlias (die overeenkomt met
          > Tresoar) geen ander kind Anne meer. Hij zou het dus kunnen zijn.
          >
          > Jij vermeldde eens dat hij twee zonen had en gaf de naam Ton (Anton) aan.
          > Wat was de naam van de andere jongen?
          >

          > Cor Boekema (Montreal)

          Hallo allen,
          Ik heb een Beene Bokma geboren 1907 in Langweer in mijn stamboom. Ken de nazaten hiervan. Beene is een zoon van Freerk Johannes Bokma en Frankje Regeling.
          Wil wel wat meer persoonlijk opsturen. Van wat ik weet of in kontakt brengen met nazaten.
          Mvg Marjon Root
        • y.zandbergen
          Message 4 of 28 , Nov 9, 2011
            Bedankt voor het meedenken maar het echtpaar woonde in de jaren eind
            1950/1960 in Arnhem gelderland

            Jan

            Message 5 of 28 , Nov 10, 2011
              CBG heb ik ook aan gedacht , zou er ook eens heen kunnen gaan , ben er nooit
              geweest.

              Lijkt mij interessant.

              En Arnhem is hier vandaan maar 20 minuten

              Bedankt voor het meedenken

              Jan

              Message 6 of 28 , Nov 11, 2011
                Bedankt voor alle moeite en wat er gevonden is.
                Nu nog de persoonskaart aanvragen
                Kunnen de kinderen van Anne Bokma ook op zijn persoonskaart staan?
                Jan

                From: corneliusboekema@...
                Date: Thu, 17 Nov 2011 19:34:58 -0500
                Subject: [Friesland-genealogy] Re: Anne Bokma

                Jan, als Anne geboren is in Oldeboorn, Utingeradeel, op 28 Jan. 1905, dan
                kan hij de zoon zijn van Hendrik Bokma die op 21 Jan. 1904 trouwde, in
                Utingeradeel, met Lutske Harmsma. Hendrik is de zoon van Anne Johannes Bokma
                en Grietje Teitsma en geboren op 1 Jan. 1882. Lutske is de dochter van Harm
                Harmsma en Anna Catharina Frederica Cnossen en geboren op 2 April 1881. Zij
                overleed in Heerenveen op 12 Juni 1942 (61 Jaar) en was getrouwd. Hendrik
                moet dus later zijn overleden, maar ik kan niets meer over hem vinden.
                Gegevens te vinden via Tresoar en Genlias. Eigenaardig dat er geen geboortes
                van Hendrik en Lutske vermeld worden. Maar het kan best zijn dat Anne hun
                zoon is en dat zij uit Friesland vertrokken waren, om wat voor redenen dan
                ook.

                Tresoar vermeldt geen enkele Krapman. Genlias vermeldt vele Krapmans in
                andere Provincies, maar geen Anne Krapman.

                Misschien kom je toch wat verder?

                Cor Boekema

              • y.zandbergen
                Message 7 of 28 , Nov 11, 2011
                  Bedankt een ieder , ben nu met de stamboom Bokma in 1 dag tot midden 1600
                  gekomen

                  Wat is internet toch prachtig

                    Message 9 of 28 , Nov 16, 2011

                      http://www.familysearch.org/Eng/Search/SSDI/individual_record.asp?recid=140542324&lds=3®ion=-1®ionfriendly=&frompage=99

                      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Jan" <y.zandbergen@...> wrote:

> [...]
                      > Anne is al jaren geleden overleden , dus ook een plek waar hij begraven is zou meer dan welkom zijn

                    • klaaspera
                      Message 10 of 28 , Nov 17, 2011

                        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "y.zandbergen" <y.zandbergen@...> wrote:

                        > Bedankt voor het meedenken maar het echtpaar woonde in de jaren eind
                        > 1950/1960 in Arnhem gelderland
                        >
                        > Jan
                      • Cornelius Boekema

                          Message 12 of 28 , Nov 18, 2011
                            Hoi,

                            Geboortes van na 1903 zijn nog niet openbaar,
                            dus zo eigenaardig is het niet dat Tresoar geen geboortes vermeldt.
                            Archieven openbaren geboorte-aktes na 100 jaar, (huwelijk na 75 en overlijden na 50)
                            maar dan in blokken van 10 jaar
                            dus het wordt 2012 of 2013 voor we ze kunnen zien.

                            Genlias dekt nog niet alle provincies
                            anders kon je misschien meer kinderen zien trouwen.

                            Hendrik Bokma Heerenveen staat verder van 1918 tot 1925 in het Notarieeel archief,
                            en Anne Johannes Bokma Oudehaske staat er ook een paar keer in.

                            groet Margreet

                          • nynke van den hooven
                            Message 13 of 28 , Nov 18, 2011
                              Jan, Cor,

                              Via www.genver.nl (de "voorzet-site" voor de Familysearch scans) heb ik de geboorteakte van Jan Bokma ingezien:
                              In het jaar 1905, den 30sten dag der maand January etc .... verschenen Hendrik Bokma, 23 jaar oud, boekdrukker wonende te Oldeboorn, die verklaarde dat op 28-01-1905 des morgens om 8 uur een kind van het mannelijk geslacht is geboren hem comarant en zijne echtgenote Lutske Harmsma, zonder beroep mede te Oldenboorn wonende, aan welk kind hij verklaarde de voornaam te geven van Anne etc etc"

                              Geboorteakte Utingeradeel 1905 nr 11 (scan nr 83 van de Geboorten 1903-1907 te Utingeradeel).

                              Met vriendelijke groet,
                              Nynke van den Hooven.

                              To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                                Message 15 of 28 , Nov 18, 2011
                                  En ter aanvulling, op de meeste gemeentearchieven zijn de aktes binnen
                                  de daarvoor gestelde termijn, dus 100-75-50 jaar wel in te zien.
                                  Haskerland is in te zien tot en met ca. maart van de betreffende jaren
                                  en ik neem aan Doniawerstal ook maar daar heb ik nog niet naar gekeken.

                                  groet, Hinke.

                                  Message 16 of 28 , Nov 18, 2011