Re: [Friesland-genealogy] Re: Anne Bokma

  • sonja neyen
    Message 1 of 28 , May 6, 2011
      Kun je goedkoper een PK aanvragen toch?
      Sonja Neyen

      ----- Original Message -----
      From: "y.zandbergen" <y.zandbergen@...>
      To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
      Sent: Friday, May 06, 2011 6:25 PM
      Subject: RE: [Friesland-genealogy] Re: Anne Bokma

      Cor , de naam van de andere zoon weet ik niet , alleen dat de oudste naar
      zijn vader is genoemd.

      Anne Bokma moet in 1904 of later zijn geboren.

      Ik heb de gene waarvoor ik dit onderzoek aangeraden om een kopie van de
      koopakte van de woning te bestellen , die moet in het archief zijn , dit is
      wel kostbaar , rond de 20 euro per kwartier zoeken.

      Dat zijn naam nog niet online staat zou wel kunnen normaal 100 jaar na
      geboorte online maar ze lopen achter

      Groet Jan

      Message 2 of 28 , May 6, 2011
        Zou kunnen , maar ik heb geen geboorte datum / plaats en geen overlijdens
        datum , heeft zoiets dan zin?

        Jan

        Message 3 of 28 , May 6, 2011
          jammer dan geef ik je weinig kans, ook niet met wie hij was gehuwd?
          Sonja Neyen

          Message 4 of 28 , May 6, 2011
            Neen , geen idee , daarom dacht ik ook aan het kadaster

            Jan

            Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

            Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

            Message 5 of 28 , May 6, 2011
              dat is "'vette pech"" zoals we dat in de randstad zeggen.
              groetjes
              Sonja Neyen

              Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

              Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

              Message 6 of 28 , May 6, 2011
                weet je wel wie de ouders waren?
                misschien staat hij op hun PK?
                Sonja Neyen

                Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                Message 7 of 28 , May 6, 2011
                  Neen , dit wat er stond is mijn enige info , dat maakt het zo moeilijk , nu
                  maar hopen op het kadaster , daar zal een geboortedatum en plaats in staan

                  Groet , Jan

                  Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                  Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                  Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                  Message 8 of 28 , May 6, 2011
                    Eens gekeken op Google Maps naar genoemde straat.

                    http://maps.google.nl/maps?hl=nl
                    <http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=breitnerstraat%2015%20arnhem&bav=on.2,or
                    .r_gc.r_pw.&biw=1020&bih=596&wrapid=tlif130471593478121&um=1&ie=UTF-8&sa=N&t
                    ab=wl>
                    &q=breitnerstraat%2015%20arnhem&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&biw=1020&bih=596&wrap
                    id=tlif130471593478121&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl

                    Lijkt mij een woning die in die tijd is gebouwd, wellicht iets eerder, eind
                    vijftig, begin jaren zestig. Je hebt het over het kadaster. Maar zou je bij
                    de gemeente Arnhem geen info kunnen krijgen over de voormalige eigenaren van
                    het bewuste pand.

                    Groet, Johan.

                    _____

                    Message 9 of 28 , May 6, 2011
                      Al geprobeerd , ben ook in de straat geweest , allemaal woningen van rond
                      1920/1930 , buren gevraagd , alle bewoners nu wonen er kort , allemaal jonge
                      gezinnen , de oudste bewoner woont er pas 25 jaar.

                      Jan

                      Message 10 of 28 , May 7, 2011
                        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Cornelius Boekema <corneliusboekema@...> wrote:

> [...]
                        > Tresoar) geen ander kind Anne meer. Hij zou het dus kunnen zijn.
                        >
                        > Jij vermeldde eens dat hij twee zonen had en gaf de naam Ton (Anton) aan.

                        Hallo allen,
                        Ik heb een Beene Bokma geboren 1907 in Langweer in mijn stamboom. Ken de nazaten hiervan. Beene is een zoon van Freerk Johannes Bokma en Frankje Regeling.
                        Wil wel wat meer persoonlijk opsturen. Van wat ik weet of in kontakt brengen met nazaten.
                        Mvg Marjon Root
                      • y.zandbergen
                        Message 11 of 28 , Nov 9, 2011
                          Bedankt voor het meedenken maar het echtpaar woonde in de jaren eind
                          1950/1960 in Arnhem gelderland

                          Jan

                          Message 12 of 28 , Nov 10, 2011
                            CBG heb ik ook aan gedacht , zou er ook eens heen kunnen gaan , ben er nooit
                            geweest.

                            Lijkt mij interessant.

                            En Arnhem is hier vandaan maar 20 minuten

                            Bedankt voor het meedenken

                            Jan

                            Message 13 of 28 , Nov 11, 2011
                              Bedankt voor alle moeite en wat er gevonden is.
                              Nu nog de persoonskaart aanvragen
                              Kunnen de kinderen van Anne Bokma ook op zijn persoonskaart staan?
                              Jan

                              From: corneliusboekema@...
                              Date: Thu, 17 Nov 2011 19:34:58 -0500
                              Subject: [Friesland-genealogy] Re: Anne Bokma

                              Jan, als Anne geboren is in Oldeboorn, Utingeradeel, op 28 Jan. 1905, dan
                              kan hij de zoon zijn van Hendrik Bokma die op 21 Jan. 1904 trouwde, in
                              Utingeradeel, met Lutske Harmsma. Hendrik is de zoon van Anne Johannes Bokma
                              en Grietje Teitsma en geboren op 1 Jan. 1882. Lutske is de dochter van Harm
                              Harmsma en Anna Catharina Frederica Cnossen en geboren op 2 April 1881. Zij
                              overleed in Heerenveen op 12 Juni 1942 (61 Jaar) en was getrouwd. Hendrik
                              moet dus later zijn overleden, maar ik kan niets meer over hem vinden.
                              Gegevens te vinden via Tresoar en Genlias. Eigenaardig dat er geen geboortes
                              van Hendrik en Lutske vermeld worden. Maar het kan best zijn dat Anne hun
                              zoon is en dat zij uit Friesland vertrokken waren, om wat voor redenen dan
                              ook.

                              Tresoar vermeldt geen enkele Krapman. Genlias vermeldt vele Krapmans in
                              andere Provincies, maar geen Anne Krapman.

                              Misschien kom je toch wat verder?

                              Cor Boekema

                            • y.zandbergen
                              Message 14 of 28 , Nov 11, 2011
                                Bedankt een ieder , ben nu met de stamboom Bokma in 1 dag tot midden 1600
                                gekomen

                                Wat is internet toch prachtig

                                  Message 16 of 28 , Nov 16, 2011

                                    http://www.familysearch.org/Eng/Search/SSDI/individual_record.asp?recid=140542324&lds=3®ion=-1®ionfriendly=&frompage=99

                                    --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Jan" <y.zandbergen@...> wrote:

> [...]
                                    > Anne is al jaren geleden overleden , dus ook een plek waar hij begraven is zou meer dan welkom zijn

                                  • klaaspera
                                    Message 17 of 28 , Nov 17, 2011

                                      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "y.zandbergen" <y.zandbergen@...> wrote:

                                      > Bedankt voor het meedenken maar het echtpaar woonde in de jaren eind
                                      > 1950/1960 in Arnhem gelderland
                                      >
                                      > Jan
                                    • Cornelius Boekema

                                        Message 19 of 28 , Nov 18, 2011
                                          Hoi,

                                          Geboortes van na 1903 zijn nog niet openbaar,
                                          dus zo eigenaardig is het niet dat Tresoar geen geboortes vermeldt.
                                          Archieven openbaren geboorte-aktes na 100 jaar, (huwelijk na 75 en overlijden na 50)
                                          maar dan in blokken van 10 jaar
                                          dus het wordt 2012 of 2013 voor we ze kunnen zien.

                                          Genlias dekt nog niet alle provincies
                                          anders kon je misschien meer kinderen zien trouwen.

                                          Hendrik Bokma Heerenveen staat verder van 1918 tot 1925 in het Notarieeel archief,
                                          en Anne Johannes Bokma Oudehaske staat er ook een paar keer in.

                                          groet Margreet

                                        • nynke van den hooven
                                          Message 20 of 28 , Nov 18, 2011
                                            Jan, Cor,

                                            Via www.genver.nl (de "voorzet-site" voor de Familysearch scans) heb ik de geboorteakte van Jan Bokma ingezien:
                                            In het jaar 1905, den 30sten dag der maand January etc .... verschenen Hendrik Bokma, 23 jaar oud, boekdrukker wonende te Oldeboorn, die verklaarde dat op 28-01-1905 des morgens om 8 uur een kind van het mannelijk geslacht is geboren hem comarant en zijne echtgenote Lutske Harmsma, zonder beroep mede te Oldenboorn wonende, aan welk kind hij verklaarde de voornaam te geven van Anne etc etc"

                                            Geboorteakte Utingeradeel 1905 nr 11 (scan nr 83 van de Geboorten 1903-1907 te Utingeradeel).

                                            Met vriendelijke groet,
                                            Nynke van den Hooven.

                                            To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                                              Message 22 of 28 , Nov 18, 2011
                                                En ter aanvulling, op de meeste gemeentearchieven zijn de aktes binnen
                                                de daarvoor gestelde termijn, dus 100-75-50 jaar wel in te zien.
                                                Haskerland is in te zien tot en met ca. maart van de betreffende jaren
                                                en ik neem aan Doniawerstal ook maar daar heb ik nog niet naar gekeken.

                                                groet, Hinke.

                                                Message 23 of 28 , Nov 18, 2011