RE: [Friesland-genealogy] Anne Bokma

  • y.zandbergen
    Message 1 of 28 , May 5, 2011
      Helaas vind ik hier niets tussen

      Bedankt voor het meedenken

      jan

      Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      [mailto:Friesland-genealogy@yahoogroups.com] Namens JP Mels
      Verzonden: vrijdag 6 mei 2011 0:24
      Aan: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Onderwerp: RE: [Friesland-genealogy] Anne Bokma

      Zomaar een item dat ik vond,

      http://frgen.andrysstienstra.nl/adv/advertinsjes.php?taal=Ned
      <http://frgen.andrysstienstra.nl/adv/advertinsjes.php?taal=Ned
      <http://frgen.andrysstienstra.nl/adv/advertinsjes.php?taal=Ned&zkachternaam=
      > &zkachternaam=
      Bokma> &zkachternaam=Bokma

      Johan

      _____

      Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      <mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com> ] Namens Jan
      Verzonden: donderdag 5 mei 2011 23:58
      Aan: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Onderwerp: [Friesland-genealogy] Anne Bokma

      ben opzoek naar Anne Bokma geboren begin 1900 in friesland en later verhuist
      naar Arnhem , gelderland waar hij rond 1960 woonde aan de breitnerstraat 15.
      heb deze vraag al eerder gesteld met een andere voornaam. zijn roepnaam was
      nl Ton en voorletter A , waardoor ik dacht dat hij Anton heette.
      hij is al geruime tijd overleden en waarschijnlijk niet in arnhem omdat daar
      niets te vinden is
      wie heeft deze persoon in zijn stamboom
      Jan v Zandbergen

    • Cornelius Boekema
      Message 2 of 28 , May 6, 2011
        Hallo Jan,

        Weer eens kontakt dus betreffende Anne (Anton) Bokma. Ik vind 'n Anne Bokma,
        zoon van Freerk Johannes Bokma en Frankje Annes Regeling, die geboren werd
        in Doniawerstal (hoogstwaarschijnlijk Sint-Niek), op 13 Maart 1898. Verder
        vind ik niets meer van hem. Na 1898 vermeldt Genlias (die overeenkomt met
        Tresoar) geen ander kind Anne meer. Hij zou het dus kunnen zijn.

        Jij vermeldde eens dat hij twee zonen had en gaf de naam Ton (Anton) aan.
        Wat was de naam van de andere jongen?

        Cor Boekema (Montreal)

      • y.zandbergen
        Message 3 of 28 , May 6, 2011
          Cor , de naam van de andere zoon weet ik niet , alleen dat de oudste naar
          zijn vader is genoemd.

          Anne Bokma moet in 1904 of later zijn geboren.

          Ik heb de gene waarvoor ik dit onderzoek aangeraden om een kopie van de
          koopakte van de woning te bestellen , die moet in het archief zijn , dit is
          wel kostbaar , rond de 20 euro per kwartier zoeken.

          Dat zijn naam nog niet online staat zou wel kunnen normaal 100 jaar na
          geboorte online maar ze lopen achter

          Groet Jan

          Message 4 of 28 , May 6, 2011
            Kun je goedkoper een PK aanvragen toch?
            Sonja Neyen

            Message 5 of 28 , May 6, 2011
              Zou kunnen , maar ik heb geen geboorte datum / plaats en geen overlijdens
              datum , heeft zoiets dan zin?

              Jan

              Message 6 of 28 , May 6, 2011
                jammer dan geef ik je weinig kans, ook niet met wie hij was gehuwd?
                Sonja Neyen

                Message 7 of 28 , May 6, 2011
                  Neen , geen idee , daarom dacht ik ook aan het kadaster

                  Jan

                  Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                  Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                  Message 8 of 28 , May 6, 2011
                    dat is "'vette pech"" zoals we dat in de randstad zeggen.
                    groetjes
                    Sonja Neyen

                    Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                    Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                    Message 9 of 28 , May 6, 2011
                      weet je wel wie de ouders waren?
                      misschien staat hij op hun PK?
                      Sonja Neyen

                      Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                      Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                      Message 10 of 28 , May 6, 2011
                        Neen , dit wat er stond is mijn enige info , dat maakt het zo moeilijk , nu
                        maar hopen op het kadaster , daar zal een geboortedatum en plaats in staan

                        Groet , Jan

                        Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                        Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                        Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                        Message 11 of 28 , May 6, 2011
                          Eens gekeken op Google Maps naar genoemde straat.

                          http://maps.google.nl/maps?hl=nl
                          <http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=breitnerstraat%2015%20arnhem&bav=on.2,or
                          .r_gc.r_pw.&biw=1020&bih=596&wrapid=tlif130471593478121&um=1&ie=UTF-8&sa=N&t
                          ab=wl>
                          &q=breitnerstraat%2015%20arnhem&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&biw=1020&bih=596&wrap
                          id=tlif130471593478121&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl

                          Lijkt mij een woning die in die tijd is gebouwd, wellicht iets eerder, eind
                          vijftig, begin jaren zestig. Je hebt het over het kadaster. Maar zou je bij
                          de gemeente Arnhem geen info kunnen krijgen over de voormalige eigenaren van
                          het bewuste pand.

                          Groet, Johan.

                          _____

                          Message 12 of 28 , May 6, 2011
                            Al geprobeerd , ben ook in de straat geweest , allemaal woningen van rond
                            1920/1930 , buren gevraagd , alle bewoners nu wonen er kort , allemaal jonge
                            gezinnen , de oudste bewoner woont er pas 25 jaar.

                            Jan

                            Message 13 of 28 , May 7, 2011
                              --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Cornelius Boekema <corneliusboekema@...> wrote:

> [...]
                              > Tresoar) geen ander kind Anne meer. Hij zou het dus kunnen zijn.
                              >
                              > Jij vermeldde eens dat hij twee zonen had en gaf de naam Ton (Anton) aan.

                              Hallo allen,
                              Ik heb een Beene Bokma geboren 1907 in Langweer in mijn stamboom. Ken de nazaten hiervan. Beene is een zoon van Freerk Johannes Bokma en Frankje Regeling.
                              Wil wel wat meer persoonlijk opsturen. Van wat ik weet of in kontakt brengen met nazaten.
                              Mvg Marjon Root
                            • y.zandbergen
                              Message 14 of 28 , Nov 9, 2011
                                Bedankt voor het meedenken maar het echtpaar woonde in de jaren eind
                                1950/1960 in Arnhem gelderland

                                Jan

                                Message 15 of 28 , Nov 10, 2011
                                  CBG heb ik ook aan gedacht , zou er ook eens heen kunnen gaan , ben er nooit
                                  geweest.

                                  Lijkt mij interessant.

                                  En Arnhem is hier vandaan maar 20 minuten

                                  Bedankt voor het meedenken

                                  Jan

                                  Message 16 of 28 , Nov 11, 2011
                                    Bedankt voor alle moeite en wat er gevonden is.
                                    Nu nog de persoonskaart aanvragen
                                    Kunnen de kinderen van Anne Bokma ook op zijn persoonskaart staan?
                                    Jan

                                    From: corneliusboekema@...
                                    Date: Thu, 17 Nov 2011 19:34:58 -0500
                                    Subject: [Friesland-genealogy] Re: Anne Bokma

                                    Jan, als Anne geboren is in Oldeboorn, Utingeradeel, op 28 Jan. 1905, dan
                                    kan hij de zoon zijn van Hendrik Bokma die op 21 Jan. 1904 trouwde, in
                                    Utingeradeel, met Lutske Harmsma. Hendrik is de zoon van Anne Johannes Bokma
                                    en Grietje Teitsma en geboren op 1 Jan. 1882. Lutske is de dochter van Harm
                                    Harmsma en Anna Catharina Frederica Cnossen en geboren op 2 April 1881. Zij
                                    overleed in Heerenveen op 12 Juni 1942 (61 Jaar) en was getrouwd. Hendrik
                                    moet dus later zijn overleden, maar ik kan niets meer over hem vinden.
                                    Gegevens te vinden via Tresoar en Genlias. Eigenaardig dat er geen geboortes
                                    van Hendrik en Lutske vermeld worden. Maar het kan best zijn dat Anne hun
                                    zoon is en dat zij uit Friesland vertrokken waren, om wat voor redenen dan
                                    ook.

                                    Tresoar vermeldt geen enkele Krapman. Genlias vermeldt vele Krapmans in
                                    andere Provincies, maar geen Anne Krapman.

                                    Misschien kom je toch wat verder?

                                    Cor Boekema

                                  • y.zandbergen
                                    Message 17 of 28 , Nov 11, 2011
                                      Bedankt een ieder , ben nu met de stamboom Bokma in 1 dag tot midden 1600
                                      gekomen

                                      Wat is internet toch prachtig

                                        Message 19 of 28 , Nov 16, 2011

                                          http://www.familysearch.org/Eng/Search/SSDI/individual_record.asp?recid=140542324&lds=3®ion=-1®ionfriendly=&frompage=99

                                          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Jan" <y.zandbergen@...> wrote:

> [...]
                                          > Anne is al jaren geleden overleden , dus ook een plek waar hij begraven is zou meer dan welkom zijn

                                        • klaaspera
                                          Message 20 of 28 , Nov 17, 2011

                                            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "y.zandbergen" <y.zandbergen@...> wrote:

                                            > Bedankt voor het meedenken maar het echtpaar woonde in de jaren eind
                                            > 1950/1960 in Arnhem gelderland
                                            >
                                            > Jan
                                          • Cornelius Boekema

                                              Message 22 of 28 , Nov 18, 2011
                                                Hoi,

                                                Geboortes van na 1903 zijn nog niet openbaar,
                                                dus zo eigenaardig is het niet dat Tresoar geen geboortes vermeldt.
                                                Archieven openbaren geboorte-aktes na 100 jaar, (huwelijk na 75 en overlijden na 50)
                                                maar dan in blokken van 10 jaar
                                                dus het wordt 2012 of 2013 voor we ze kunnen zien.

                                                Genlias dekt nog niet alle provincies
                                                anders kon je misschien meer kinderen zien trouwen.

                                                Hendrik Bokma Heerenveen staat verder van 1918 tot 1925 in het Notarieeel archief,
                                                en Anne Johannes Bokma Oudehaske staat er ook een paar keer in.

                                                groet Margreet

                                              • nynke van den hooven
                                                Message 23 of 28 , Nov 18, 2011
                                                  Jan, Cor,

                                                  Via www.genver.nl (de "voorzet-site" voor de Familysearch scans) heb ik de geboorteakte van Jan Bokma ingezien:
                                                  In het jaar 1905, den 30sten dag der maand January etc .... verschenen Hendrik Bokma, 23 jaar oud, boekdrukker wonende te Oldeboorn, die verklaarde dat op 28-01-1905 des morgens om 8 uur een kind van het mannelijk geslacht is geboren hem comarant en zijne echtgenote Lutske Harmsma, zonder beroep mede te Oldenboorn wonende, aan welk kind hij verklaarde de voornaam te geven van Anne etc etc"

                                                  Geboorteakte Utingeradeel 1905 nr 11 (scan nr 83 van de Geboorten 1903-1907 te Utingeradeel).

                                                  Met vriendelijke groet,
                                                  Nynke van den Hooven.

                                                  To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                                                    Message 25 of 28 , Nov 18, 2011
                                                      En ter aanvulling, op de meeste gemeentearchieven zijn de aktes binnen
                                                      de daarvoor gestelde termijn, dus 100-75-50 jaar wel in te zien.
                                                      Haskerland is in te zien tot en met ca. maart van de betreffende jaren
                                                      en ik neem aan Doniawerstal ook maar daar heb ik nog niet naar gekeken.

                                                      groet, Hinke.

                                                      Message 26 of 28 , Nov 18, 2011