Anne Bokma

  • Jan
    Message 1 of 28 , May 5, 2011
      ben opzoek naar Anne Bokma geboren begin 1900 in friesland en later verhuist naar Arnhem , gelderland waar hij rond 1960 woonde aan de breitnerstraat 15.
      heb deze vraag al eerder gesteld met een andere voornaam. zijn roepnaam was nl Ton en voorletter A , waardoor ik dacht dat hij Anton heette.
      hij is al geruime tijd overleden en waarschijnlijk niet in arnhem omdat daar niets te vinden is
      wie heeft deze persoon in zijn stamboom
      Jan v Zandbergen
    • JP Mels
      Message 2 of 28 , May 5, 2011
        Zomaar een item dat ik vond,

        http://frgen.andrysstienstra.nl/adv/advertinsjes.php?taal=Ned
        <http://frgen.andrysstienstra.nl/adv/advertinsjes.php?taal=Ned&zkachternaam=
        Bokma> &zkachternaam=Bokma

        Johan

        _____

        Message 3 of 28 , May 5, 2011
          Helaas vind ik hier niets tussen

          Bedankt voor het meedenken

          jan

          Message 4 of 28 , May 6, 2011
            Hallo Jan,

            Weer eens kontakt dus betreffende Anne (Anton) Bokma. Ik vind 'n Anne Bokma,
            zoon van Freerk Johannes Bokma en Frankje Annes Regeling, die geboren werd
            in Doniawerstal (hoogstwaarschijnlijk Sint-Niek), op 13 Maart 1898. Verder
            vind ik niets meer van hem. Na 1898 vermeldt Genlias (die overeenkomt met
            Tresoar) geen ander kind Anne meer. Hij zou het dus kunnen zijn.

            Jij vermeldde eens dat hij twee zonen had en gaf de naam Ton (Anton) aan.
            Wat was de naam van de andere jongen?

            Cor Boekema (Montreal)

          • y.zandbergen
            Message 5 of 28 , May 6, 2011
              Cor , de naam van de andere zoon weet ik niet , alleen dat de oudste naar
              zijn vader is genoemd.

              Anne Bokma moet in 1904 of later zijn geboren.

              Ik heb de gene waarvoor ik dit onderzoek aangeraden om een kopie van de
              koopakte van de woning te bestellen , die moet in het archief zijn , dit is
              wel kostbaar , rond de 20 euro per kwartier zoeken.

              Dat zijn naam nog niet online staat zou wel kunnen normaal 100 jaar na
              geboorte online maar ze lopen achter

              Groet Jan

              Message 6 of 28 , May 6, 2011
                Kun je goedkoper een PK aanvragen toch?
                Sonja Neyen

                Message 7 of 28 , May 6, 2011
                  Zou kunnen , maar ik heb geen geboorte datum / plaats en geen overlijdens
                  datum , heeft zoiets dan zin?

                  Jan

                  Message 8 of 28 , May 6, 2011
                    jammer dan geef ik je weinig kans, ook niet met wie hij was gehuwd?
                    Sonja Neyen

                    Message 9 of 28 , May 6, 2011
                      Neen , geen idee , daarom dacht ik ook aan het kadaster

                      Jan

                      Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                      Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                      Message 10 of 28 , May 6, 2011
                        dat is "'vette pech"" zoals we dat in de randstad zeggen.
                        groetjes
                        Sonja Neyen

                        Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                        Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                        Message 11 of 28 , May 6, 2011
                          weet je wel wie de ouders waren?
                          misschien staat hij op hun PK?
                          Sonja Neyen

                          Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                          Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                          Message 12 of 28 , May 6, 2011
                            Neen , dit wat er stond is mijn enige info , dat maakt het zo moeilijk , nu
                            maar hopen op het kadaster , daar zal een geboortedatum en plaats in staan

                            Groet , Jan

                            Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                            Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                            Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                            Message 13 of 28 , May 6, 2011
                              Eens gekeken op Google Maps naar genoemde straat.

                              http://maps.google.nl/maps?hl=nl
                              <http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=breitnerstraat%2015%20arnhem&bav=on.2,or
                              .r_gc.r_pw.&biw=1020&bih=596&wrapid=tlif130471593478121&um=1&ie=UTF-8&sa=N&t
                              ab=wl>
                              &q=breitnerstraat%2015%20arnhem&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&biw=1020&bih=596&wrap
                              id=tlif130471593478121&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl

                              Lijkt mij een woning die in die tijd is gebouwd, wellicht iets eerder, eind
                              vijftig, begin jaren zestig. Je hebt het over het kadaster. Maar zou je bij
                              de gemeente Arnhem geen info kunnen krijgen over de voormalige eigenaren van
                              het bewuste pand.

                              Groet, Johan.

                              _____

                              Message 14 of 28 , May 6, 2011
                                Al geprobeerd , ben ook in de straat geweest , allemaal woningen van rond
                                1920/1930 , buren gevraagd , alle bewoners nu wonen er kort , allemaal jonge
                                gezinnen , de oudste bewoner woont er pas 25 jaar.

                                Jan

                                Message 15 of 28 , May 7, 2011
                                  --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Cornelius Boekema <corneliusboekema@...> wrote:

> [...]
                                  > Tresoar) geen ander kind Anne meer. Hij zou het dus kunnen zijn.
                                  >
                                  > Jij vermeldde eens dat hij twee zonen had en gaf de naam Ton (Anton) aan.

                                  Hallo allen,
                                  Ik heb een Beene Bokma geboren 1907 in Langweer in mijn stamboom. Ken de nazaten hiervan. Beene is een zoon van Freerk Johannes Bokma en Frankje Regeling.
                                  Wil wel wat meer persoonlijk opsturen. Van wat ik weet of in kontakt brengen met nazaten.
                                  Mvg Marjon Root
                                • y.zandbergen
                                  Message 16 of 28 , Nov 9, 2011
                                    Bedankt voor het meedenken maar het echtpaar woonde in de jaren eind
                                    1950/1960 in Arnhem gelderland

                                    Jan

                                    Message 17 of 28 , Nov 10, 2011
                                      CBG heb ik ook aan gedacht , zou er ook eens heen kunnen gaan , ben er nooit
                                      geweest.

                                      Lijkt mij interessant.

                                      En Arnhem is hier vandaan maar 20 minuten

                                      Bedankt voor het meedenken

                                      Jan

                                      Message 18 of 28 , Nov 11, 2011
                                        Bedankt voor alle moeite en wat er gevonden is.
                                        Nu nog de persoonskaart aanvragen
                                        Kunnen de kinderen van Anne Bokma ook op zijn persoonskaart staan?
                                        Jan

                                        From: corneliusboekema@...
                                        Date: Thu, 17 Nov 2011 19:34:58 -0500
                                        Subject: [Friesland-genealogy] Re: Anne Bokma

                                        Jan, als Anne geboren is in Oldeboorn, Utingeradeel, op 28 Jan. 1905, dan
                                        kan hij de zoon zijn van Hendrik Bokma die op 21 Jan. 1904 trouwde, in
                                        Utingeradeel, met Lutske Harmsma. Hendrik is de zoon van Anne Johannes Bokma
                                        en Grietje Teitsma en geboren op 1 Jan. 1882. Lutske is de dochter van Harm
                                        Harmsma en Anna Catharina Frederica Cnossen en geboren op 2 April 1881. Zij
                                        overleed in Heerenveen op 12 Juni 1942 (61 Jaar) en was getrouwd. Hendrik
                                        moet dus later zijn overleden, maar ik kan niets meer over hem vinden.
                                        Gegevens te vinden via Tresoar en Genlias. Eigenaardig dat er geen geboortes
                                        van Hendrik en Lutske vermeld worden. Maar het kan best zijn dat Anne hun
                                        zoon is en dat zij uit Friesland vertrokken waren, om wat voor redenen dan
                                        ook.

                                        Tresoar vermeldt geen enkele Krapman. Genlias vermeldt vele Krapmans in
                                        andere Provincies, maar geen Anne Krapman.

                                        Misschien kom je toch wat verder?

                                        Cor Boekema

                                      • y.zandbergen
                                        Message 19 of 28 , Nov 11, 2011
                                          Bedankt een ieder , ben nu met de stamboom Bokma in 1 dag tot midden 1600
                                          gekomen

                                          Wat is internet toch prachtig

                                            Message 21 of 28 , Nov 16, 2011
                                              Hallo Jan,

                                              http://www.familysearch.org/Eng/Search/SSDI/individual_record.asp?recid=140542324&lds=3®ion=-1®ionfriendly=&frompage=99

                                              --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Jan" <y.zandbergen@...> wrote:

> [...]
                                              > Anne is al jaren geleden overleden , dus ook een plek waar hij begraven is zou meer dan welkom zijn

                                            • klaaspera
                                              Message 22 of 28 , Nov 17, 2011
                                                Hallo Jan,

                                                --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "y.zandbergen" <y.zandbergen@...> wrote:

                                                > Bedankt voor het meedenken maar het echtpaar woonde in de jaren eind
                                                > 1950/1960 in Arnhem gelderland
                                                >
                                                > Jan
                                              • Cornelius Boekema

                                                  Message 24 of 28 , Nov 18, 2011
                                                    Hoi,

                                                    Geboortes van na 1903 zijn nog niet openbaar,
                                                    dus zo eigenaardig is het niet dat Tresoar geen geboortes vermeldt.
                                                    Archieven openbaren geboorte-aktes na 100 jaar, (huwelijk na 75 en overlijden na 50)
                                                    maar dan in blokken van 10 jaar
                                                    dus het wordt 2012 of 2013 voor we ze kunnen zien.

                                                    Genlias dekt nog niet alle provincies
                                                    anders kon je misschien meer kinderen zien trouwen.

                                                    Hendrik Bokma Heerenveen staat verder van 1918 tot 1925 in het Notarieeel archief,
                                                    en Anne Johannes Bokma Oudehaske staat er ook een paar keer in.

                                                    groet Margreet

                                                  • nynke van den hooven
                                                    Message 25 of 28 , Nov 18, 2011
                                                      Jan, Cor,

                                                      Via www.genver.nl (de "voorzet-site" voor de Familysearch scans) heb ik de geboorteakte van Jan Bokma ingezien:
                                                      In het jaar 1905, den 30sten dag der maand January etc .... verschenen Hendrik Bokma, 23 jaar oud, boekdrukker wonende te Oldeboorn, die verklaarde dat op 28-01-1905 des morgens om 8 uur een kind van het mannelijk geslacht is geboren hem comarant en zijne echtgenote Lutske Harmsma, zonder beroep mede te Oldenboorn wonende, aan welk kind hij verklaarde de voornaam te geven van Anne etc etc"

                                                      Geboorteakte Utingeradeel 1905 nr 11 (scan nr 83 van de Geboorten 1903-1907 te Utingeradeel).

                                                      Met vriendelijke groet,
                                                      Nynke van den Hooven.

                                                      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                                                        Message 27 of 28 , Nov 18, 2011
                                                          En ter aanvulling, op de meeste gemeentearchieven zijn de aktes binnen
                                                          de daarvoor gestelde termijn, dus 100-75-50 jaar wel in te zien.
                                                          Haskerland is in te zien tot en met ca. maart van de betreffende jaren
                                                          en ik neem aan Doniawerstal ook maar daar heb ik nog niet naar gekeken.

                                                          groet, Hinke.

                                                          Message 28 of 28 , Nov 18, 2011
                                                            Jan,