RE: [Friesland-genealogy] Popkjen Krijns (Krienes; Krines; Cryns)

  • Pera
    Message 1 of 2 , Apr 7, 2011
      Hallo Pieke,

      Volgens de website, waarop dit huwelijk wordt genoemd, zouden zowel Popkjen
      Krijns als haar man Jelle Johannes afkomstig zijn van Roordahuizum.

      GENERATIE 5

      JELLE JOHANNES GEDOOPT OP 06-02-1729 TE ROORDAHUIZUM
      OVERLEDEN OP ?

      HIJ HUWDE OP 6 APRIL 1755 TE FRIENS (HERVORMDE GEMEENTE IDAARD, AEGUM
      ,FRIENS, GEMEENTE IDAARDERADEEL) MET:

      POPKJEN (POPK) KRIENES(KRIJNS, OOK WEL CRIJNS GESCHREVEN), GEBOREN ROND 1735
      TE ROORDAHUIZUM
      OVERLEDEN ?

      KINDEREN UIT DIT HUWELIJK:

      1 GRIETJE JELLES, DOCHTER
      2 JOHANNES JELLES, ZOON
      3 KRIJN JELLES, ZOON, ZIE VORIGE

      4JETSKE(JITSKE) JELLES, DOCHTER
      5 SYTZE JELLES, ZOON
      6 KLAAS JELLES, ZOON

      7 REINDER JELLES, ZOON

      8 SIPKJEN JELLES, DOCHTER

      Bron: <http://home.kpn.nl/g.straatsma/pagina3/pagina3.htm>
      http://home.kpn.nl/g.straatsma/pagina3/pagina3.htm

      Op deze website staat de hele afstamming van Jelle Johannes (Wiersma). Naar
      de voorouders van Popkjen Krijns zullen we vermoedelijk nog even moeten
      zoeken.

      Met vriendelijke groeten,

      Klaas Pera