1813

  • zaldy41
    Message 1 of 3 , Apr 3, 2011
      Hallo iedereen,

      Iedereen die mee heeft gedacht over de vraag wat de oorzaak zou kunnen zijn dat in 1 gezin aan het eind van het jaar 1813 alle in het zelfde huis wonende gezinsleden zijn gestorven, hartelijk dank...
      Helaas is er niet een definitieve aanwijzing gevonden voor het overlijden, dus moeten we het houden op wat er geopperd werd: typhus of een andere besmettelijke ziekte, waarvoor in het verleden geen medicijn beschikbaar was.
      Bij het nagaan van de aangiften van overlijden in Haskerland, kom ik ook verder geen gevallen van "massale gezinssterfte" tegen.
      Dus het is en blijft "vreemd".

      met vriendelijke groeten,

      Harry van Leuveren
      Bacolod City
      Philippines
    • Hinke
      Message 2 of 3 , Apr 3, 2011
        Hallo Harry,

        De vraag had hij 9 jaar geleden al gesteld en hij kon zo snel geen
        antwoord vinden. Hij zou nog in zijn 'papieren archief' zoeken maar veel
        was al ingepakt i.v.m. een verhuizing. Mocht hij er nog iets over vinden
        dan laat hij het wel weten.

        groet, Hinke.

      • Hinke
        Message 3 of 3 , Apr 3, 2011
          Ik zie nu dat ik het alleen over 'hij' heb. Richard dus die zo'n 9 jaar
          geleden ook de vraag heeft gesteld over de overl. oorzaak binnen deze
          familie.

          groet, Hinke.