Re: [Friesland-genealogy] Leistra

  • Olav and Kathy den Ouden
    Message 1 of 7 , Apr 1, 2011
      Reina

      When I first saw your query on the Friesland I was not absolutely sure that this
      was the same Leistra / Terpstra family that I was searching.  I did not have my
      computer with me to check things out.  Here I am at home and I can happily
      report we are probably related, you made me smile this morning that is for
      sure.

      I am attaching a report on Tjisse Hoites, the family as I know it.  My mother is
      Thecla Helena Kleinherenbrink, her mother a Ymkje van der Geest, and her father
      Kornelis van der Geest, and his mother Sytske Bouma, her parents Cornelis Bouwma
      and Lolkje Tjisses and her parents Tjisse Hoites and Antje Jans.

       I will translate this email to Dutch in the event that you can not read
      English, I'm using translation so there might be a bit of a problem going from
      English to Dutch.  My Dutch is awful, been in Canada way to long.

      I would really like to see who you fit into this family.

      Toen ik voor het eerst je query op het Friesland zag was ik niet helemaal zeker
      van dat dit hetzelfde was Leistra / Terpstra familie die ik zocht. Ik heb niet
      mijn computer met mij om dingen te controleren. Hier ben ik thuis en ik kan
      gelukkig verslag dat we waarschijnlijk te maken, je maakte me smile vanmorgen
      dat is zeker.

      Ik ben het aanbrengen van een verslag over Tjisse Hoites, het gezin als ik het
      weet. Mijn moeder is Thecla Helena Kleinherenbrink, haar moeder een Ymkje van
      der Geest, en haar vader Kornelis van der Geest, en zijn moeder Sytske Bouma,
      haar ouders Cornelis Bouwma en Lolkje Tjisses en haar ouders Tjisse Hoites en
      Antje Jans.

        Ik zal vertalen deze e-mail naar het Nederlands in het geval dat je niet kan
      Engels lezen, ik ben met behulp van vertaalsoftware dus er kan een beetje een
      probleem gaat vanuit het Engels naar het Nederlands. Mijn Nederlands is
      verschrikkelijk, is in Canada veel te lang.

      Ik zou echt graag willen zien wie je passen in deze familie.

      Olav Henricus den Ouden
      Kitchener, Ontario, Canada

      P Please consider the environment before printing this e-mail.

      Message 2 of 7 , Oct 31, 2014
        May or may not have helped you before, so I am writing just incase I haven't.  Hessel Leistra is my 3rd cousin 2 x removed, born 12 Oct 1876 in Wijtgaard, Leeuwarderadeel, Friesland.  His parents are Kornelis Hoites Leistra and Hesseltje Hessels Terpstra.  Interesting enough Hesseltje is a 2nd cousin 4 x removed to me.  If you you would like to share family information my email address is 2ulips at (@) rogers dot (.) com

        Olav Henricus den Ouden