Re: Smijnga

  • klaaspera
    Message 1 of 2 , Mar 22, 2011
      Hallo Harry,

      Op internet vond ik andere ouders van Gerben Aukes Smijnga, namelijk Auke Gerbens en Antje A(a)rnts. Ook vond ik zijn doop op Tresoar. Zijn zuster Geesje heb ik niet kunnen vinden op Alle Groningers en Genlias.

      186. Gerben Aukes Smijnga
      29-1-1767 de Jouwer - 4-2-1815 Aldehaske
      sf. Auke Gerbens en Antje Aarnts
      x (1) Cornelia Heines de Groot
      x (2)187. Froukjen Jans van der Velde 12-11-1809 Terband
      19-2-1786 Terband - 12-10-1867 SCO
      df. Jan Thomas en Mayke Mintjes

      Ut it earste houlik:
      1. Geertje (1800-1837)
      2. Auke (1802)
      3. Hein (1805)
      Ut it twadde houlik:
      4. (93.) Cornelia (1810-1891)
      5. Jan (1813)

      Bron: http://www.rjonkman.nl/kertiersteat/0011/0011%20JKdV.htm
      ______________________

      Haskerland, dopen, doopjaar 1767
      Dopeling: Gerben
      Gedoopt op 29 januari 1767 in Joure/Westermeer/Snikzwaag
      Kind van Auke Gerbens en Antje Arnts

      Dopeling : GERBEN of GERBRICHJE
      Vader : AUKE GERBENS
      Moeder : ANTJE ARENDS

      Bron:
      Herv. gem. Joure, Westermeer en Snikzwaag, doop 1743-1811
      Inventarisnr. : DTB 359

      Bron: www.tresoar.nl

      Met vriendelijke groeten,

      Klaas Pera