Re: [Friesland-genealogy] Op zoek naar ... Sytske Visser te Harlingen

  • j.j. geestman
    Message 1 of 6 , Jul 5, 2001
      Hallo medegenealogen,
      Is er iemand die mij kan helpen aan de namen van de (voor)ouders van Sytske
      Visser.
      Volgens de website van het Ryksargyf is zij te Harlingen overleden op 26
      oktober 1910.
      Zij was toen 78 jaar en gehuwd (met Hendrikus Nak ?).
      Is er bijvoorbeeld iemand die Sytske in de kwartierstaat heeft of zo en mij
      aan haar geboortegegevens en voorgeslacht kan helpen?
      Bij voorbaat mijn dank voor iedere medewerking die ik krijg.
      m.vr.gr. Maurice Roefs (Grave, NB)
      homepage http://home.planet.nl/~roefs024

      Maurice,

      Sytske werd geboren te Leeuwarden op 21 sept. 1832 als dochter van Jacob
      Jippes Visser en Hiltje Roelofs van der Steeg.
      Bij haar overlijden was zij weduwe van Andries Harmens Hoogmolen Kamstra en
      gehuwd met Hendrikus Nak.

      Vr. gr. Hans G.

      of: http://go.to/frgen .

    • Gerrit Zweers
      Message 2 of 6 , Jul 16, 2001
        At 14:06 3-7-01 -0400, you wrote:

        >Beste Gerrit Zweers,
        >
        >Je naam "caught my attention". Ik ging tussen 1947 tot 1951 met Roelof
        >Zweers in
        >Deventer op de Wilhelmina School. Zegt die naam je wat? Hij woonde op de Worp.
        >
        >Keimpe
        Hallo Keimpe,
        Mijn excuses dat ik wat laat antwoordt, maar ik had een project onderhanden
        over 3 families Visscher uit Hardenberg en dat wilde ik eerst afmaken. Ik
        heb het gisteren afgeleverd en nu ben ik in de berg post aan het wroeten en
        kwam jouw bericht tegen.
        Ik heb een 10-tal personen Roelof Zweers, maar dan uit 1824 enz. Wel heb ik
        nog een Roelof Zweers , geb. 7-2-1955 z.v. Hendrikus Albertus Zweers en
        Hendrien F. Kok, maar deze huwde al in 1990 met Aaltje Hamburg en kreeg
        toen een zoontje Daan, geb. op 17-7-1993. Dus ik denk dat die het ook niet
        zal zijn. Jouw Roelof Zweers zal van een mij onbekende familie zijn of van
        een onbekende tak van een bekende familie. Zelfs van mijn eigen familie
        weet ik niet alle kinderen en kleinkinderen...Ik krijg meestal van de neven
        en nichten geen bericht als er weer een boreling bij gekomen is.
        Maar daarom is het leuk als iemand buiten de familie toch met mij meedenkt
        over mogelijke verbanden. Bedankt dus.
        Met vriendelijke groeten,

        Gerrit

      • ken.veldhuis@lrcc.on.ca
        Message 3 of 6 , Jul 17, 2001
          Gerrit,

          Bedankt voor je reaktie. Als je mijn vriend Roelof (geb 1941) toch eens zou
          tegenkomen, meld het dan aub.

          Keimpe