Re: [Friesland-genealogy] burgemeesters Sneek

  • p.h. vd veen
    Message 1 of 7 , Jul 5 12:40 AM
      Hallo Hilda,
      Op 22 mei 1993 werd de jaarlijkse Genealogische Dag van de N.G.V. in Sneek
      gehouden. Ter gelegenheid daarvan werd de april/mei uitgave van Gens Nostra
      gewijd aan Sneek. Op bladzijde 155 wordt als eerste vermeld onder de titel
      'Burgemeesters van Sneek sedert 1824':
      Izaak Vlink, geb. Sneek 22-12-1752, burgemeester 1824-1832, overl. Sneek
      12-4-1833.
      Op bladzijden 157 t/m 161 staat het door jou gezochte artikel van mr. B. van
      Haersma Buma met de titel 'Sneker Burgemeesters: Samenhang in
      verscheidenheid.
      Als je hierover meer informatie wilt, laat het me dan even weten. Wellicht
      is nog een exemplaar van deze uitgave te bestellen bij de N.G.V.
      Met vriendelijke groet uit Noord Brabant,
      Piet van der Veen+
      p.h.vd.veen@...

      Message 2 of 7 , Jul 5 12:58 AM
        [] Goedemorgen Piet,

        Bedankt voor deze snelle reactie. En ja inderdaad, als er nog een exemplaar te verkrijgen is, ben ik zeer geinteresseerd!!
        Laat je mij het even weten??

        Alvast bedankt voor deze informatie, groetjes uit Friesland, Hilda.

      • p.h. vd veen
        Message 3 of 7 , Jul 5 2:17 AM
          Ook Goedemorgen Hilda,
          De NGV is alleen schriftelijk te bereiken. Nu ik weet dat jullie in
          Friesland wonen stel ik voor dat je een bezoekje brengt aan of een
          telefoontje pleegt met het Rijksarchief in Leeuwarden om te vragen of zij de
          bewuste jaargang in huis hebben. Dan kun je het eerst eens rustig doorlezen.
          Wellicht kun je dan een fotocopie krijgen van de bewuste pagina's. Mocht je
          dan de hele april/mei uitgave willen hebben kan ik altijd nog een briefje
          sturen naar de NGV om te zien of zij nog een exemplaar beschikbaar hebben.
          Ik heb ondertussen nog even rondgesnuffeld in de jaargangen van Gens Nostra
          en zag in 1965 een nieuw aangemeld lid met no. 3232 (daar moet nu 10 voor)
          (zelf heb ik nu lidnummer 103812) C. Flink - M.H. Tromplaan 17 te Castricum.
          In de jaargangen 1983 en 1985 kwam ik een Mevr. C.Th. Flink-Prins uit
          Dordrecht tegen.
          Ook in de jaargang 1972 op pag. 257 komt een Jeltje Vlink (Flink) voor, die
          in Sneek ondertr./tr. 15/23-11-1777 met Pieter (Pyter) Ruurds Rodenburg.
          In de jaargang 1993 op pagina 223 komt nog een Tosyn Flink voor, die in 1762
          werd aangesteld in het vroedschap.
          Dit komt uit een boekje getiteld 'Naamregister van alle de Heeren Leden der
          Regeering in de Verenigde Provinci�n, Met derzelver Gedeputeerden in de
          Generaliteits Collegien. Als mede de Heeren Leden der Regeering des
          Landschaps Drenthe, En de Steden onder hewt Ressort van de Generaliteit,
          Voor den Jaare 1776', uitgegeven te Amsterdam in 1776 door petrus Schouten
          en Reinier Ottens.
          Verwezen wordt naar pagina (98) en pagina (99).
          Dus wellicht is dit ook in RA Leeuwarden in te zien.
          Ik hoop dat je hier wat verder mee komt=
          Groetjes uit Noord Brabant =
          Piet van der Veen+
          p.h.vd.veen@...

[...]

          Genealogy yn Frysl�n: http://members1.chello.nl/~a.stienstra/frgen/
          of: http://go.to/frgen .

        • r.varkevisser
          Message 4 of 7 , Jul 5 3:23 AM
            Piet,

            De vermelding met Rodenburg, was die losstaand of betrof dat uiteindelijk een
            grotere hoeveelheid Rodenburg's ?

            Roelof

            <knip>
            Message 5 of 7 , Jul 5 7:24 AM
              Hallo Roelof,
              In de genoemde jaargang van Gens Nostra 1972 staat een heel artikel over
              'RODENBURG TE SNEEK'. bladzijden 253 t/m 258. Dit wordt ondertekend door M.
              Rodenburg. De oudst genoemde is Binnert Harmensz Rodenburg, die te Sneek
              trouwt op 10 september 1653 met Habel Hansesdr.
              Hoop dat dit (voorlopig) voldoende aanwijzingen zijn. Als je wilt kan ik nog
              wel verder speuren in de oudere jaargangen van Gens Nostra tot 1995. Die
              staan allemaal op een CD-rom.
              Piet van der Veen+
              p.h..vd.veen@...

              Message 6 of 7 , Jul 5 11:12 PM
                Goedemorgen,

                Bedankt voor al deze informatie betreffende de burgemeesters van Sneek. Een bezoek aan het RA te Leeuwarden staat gepland. Het zal ongetwijfeld lukken daar het een en ander na te kijken. Ik weet nu in ieder geval dat het een uitgave is van de NGV. Heel hartelijk dank voor deze snelle hulp. Groetjes Hilda.