Stamboom Draper (Groningen/Friesland)

  • Rogier Visser
    Message 1 of 1 , Feb 28, 2011
      Dag allemaal,

      Via via heb ik een aantal A4'tjes met de stamboom van de familie
      Draper gekregen, die helemaal teruggaat tot eind 15 eeuw. De Drapers
      zijn een katholieke familie uit Groningen van hoge stand (doktoren,
      juristen, hopmannen) waarvan een tak in de 19e eeuw naar Leeuwarden
      verhuisde. In Friesland hebben een aantal familieleden naam gemaakt
      als muzikant.

      Interessant genoeg is er van deze stamboom nauwelijks iets terug te
      vinden op internet. Daarom de belangrijkste informatie hieruit in de
      volgende PDF, van de 15e tot begin 19e eeuw. Niet alles staat erin;
      van veel mensen weet ik wel partners maar die zijn niet vermeld.
      Bovendien weet ik ook van een aantal mensen de beroepen, maar dat is
      ook niet vermeld.
      http://www.arabicliquor.com/images/gen/draper.pdf

      Mijn vraag is eigenlijk: Wie weet meer van de familie Draper? En wie
      weet meer van deze stamboom? Het is gemaakt op typemachine (dus
      redelijk oud) maar er staat niet bij wie het heeft samengesteld. Dat
      moet wel veel werk zijn geweest, want zelfs met alle digitale
      hulpmiddelen van nu kom ik lang niet zover.

      Met vriendelijke groet,
      Rogier Visser