RE: [Friesland-genealogy] Overlijdensadvertenties

  • Tabe
    Message 1 of 6 , Feb 3, 2011
      Er is momenteel een project bezig bij het Centraal Bureau voor Genealogie in
      Den Haag om een zeer groot aantal familieberichten (dus niet alleen
      overlijdenadvertenties) digitaal in te voeren. Een project gedragen door een
      groot aantal vrijwilligers. De verwachting is dat het nog een jaartje duurt
      voorat alles is ingevoerd. Het wordt een gigantische bron van genealogische
      informatie. Vrijwilligers voor de invoer zijn van harte welkom. Hoe meer
      vrijwilligers hoe eerder dit project klaar is. Reiskosten naar Den Haag
      worden vergoed. Ik doe dit werk inmiddels een jaar of drie. Er is geen druk
      op de ketel en iedere vrijwilliger kan naar vermogen het werk doen.

      Groeten

      Tabe

      _____

      Message 2 of 6 , Feb 3, 2011
        Hallo Tabe en Rogier,

        Er zijn ook kleinschalige initiatieven.
        Ik ben zelf bezig met het registreren van overleden opvarenden op koopvaardij- en marine-schepen, tussen plm. 1800 en 1950.
        Op de navolgende website is een pagina met nu ca. 600 opvarenden en hun schip.
        www.spanvis.nl /Friesland en zijn historie en op die pagina naar koopvaardij.

        In de nabije toekomst hoop ik eenzelfde pagina op te kunnen starten bij "Zeeuwen Gezocht".
        Bij leven wellicht ook Rotterdam, daarvan heb ik enige duizenden klaarliggen om uit de kast te komen.

        Benieuwd naar jullie reactie.

        Vriendelijke groet,

        Piet Boltjes