Wytze Gaukes & Aalke Gerrits

  • blauwe- parel
    Message 1 of 4 , Jan 3, 2011
      Beste mensen,

      Wytze (Wytse) Gaukes
      geb < ca 1720 te (Lippenhuizen ?)
      ged
      ov 1760 - 1811 (Hijkersmilde ?)
      begr
      arbeider

      huwde ca 1740 (waar ?) met

      Aalke Gerrits
      geb < ca 1722 te (waar ?)
      ged
      ov 1761 - 1811 (Hijkersmilde ?)
      begr

      kinderen

      Jitske 1744 Lippenhuizen
      Jitske 1747
      Gauke 1750
      Egbert 1753
      Siegert 1759
      Jurjen 1762 geb te Hijkersmilde, ged. te Beilen

      Wie weet meer over Wytze & Aalke?

      Bedankt,

      Margaret

    • blauwe- parel
      Message 2 of 4 , Nov 24, 2013
        Beste mensen,

        Wytze Gaukes trouwde Aalke Gerrits

        Kinderen uit dit huwelijk te Lippenhuizen:

        1744 Jitske
        1747 Jitske
        1750 Gauke
        1753 Egbert
        1759 Sieger
        1762 Jurjen te Beilen gedoopt

        Verdere gegevens heb ik via Tresoar niet kunnen vinden.

        Weet iemand wanneer en waar Wytze (Wytse) & Aalke Gerrits (Aelke Egberts ?) gehuwd en gedoopt zijn?

        Hartelijk dank,

        Margaret

      • braaksma444
        Message 3 of 4 , Nov 24, 2013

          Hallo Margaret,

          Gegevens over het huwelijk en ouders van dit echtpaar zijn waarschijnlijk niet te vinden, omdat er geen doop- en trouwboeken uit die periode bewaard zijn gebleven:

          Opsterland - Hervormde gemeente - Lippenhuizen, Terwispel en Hemrik

          566.  Doopboek, 1747-1811.
               Index: DTB nr. 574d.

          567.  Trouw- en lidmatenboek, 1747-1850.
               Index huwelijken: DTB nrs. 574a en 574b.
               Index lidmaten: DTB nr. 574h.
               N.B. Huwelijken van 1747-1811 en lidmaten van 1772-1850.

          Groeten,

          Kees

          Message 4 of 4 , Nov 25, 2013
            Kees, reuse bedankt. Dit verklaart waarom ik het niet kon vinden.

            Vr. groet,

            Margaret

            To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com