FW: [Friesland-genealogy] vraag

  • Planet
    Message 1 of 1 , Dec 19, 2010
      P.S.

      1 koe is een ko
      meerdere koeien zijn ky.

      Cor

      Sonja,

      Ook ik denk aan een kooi / eendenkooi, kan het niet in mijn
      Fries woordenboekje vinden, en ook niet op online woordenboeken.
      Ook niet op de Friese Academie.

      Een eendenkooi is ook een heel bouwwerk hoor.

      Een koe is het niet, dat is een : ky

      Groetjes,
      Cor

      Wat is een Koij in het Fries
      IN een oude akte staat dat er een koij verkocht is in Engwierum ca 1600 die
      in gebruik was geweest bij Menne Simens
      vr gr Sonja Neyen

      database 5716 (20101219) __________

      http://www.eset.com