Scams: My predicament/ Sad news / Droevig nieuws

    Message 1 of 1 , Dec 19, 2010
      Lijstgenoten, Group members,

      Ik wil u allen vriendelijk verzoeken niet in de groep te reageren op
      berichten die duidelijk scam/spam berichten zijn. Het is zelfs
      onwaarschijnlijk dat de eigenaar van het email account het bericht uit de
      groep ontvangt, aangezien het duidelijk lijkt dat zijn email account is
      gehacked. Als u even googlet op een specifiek stuk tekst in het bericht
      (bijv. "Please save me from the embarrassment of not being able to cover the
      charges") weet u als snel dat het nep is en ook hoeveel ellende deze scam al
      heeft veroorzaakt.

      Volg a.u.b. het advies van Richard van Schaik uit een eerder bericht m.b.t.
      veilige wachtwoorden.

      De berichten m.b.t. dit item zijn verwijderd uit het berichtenarchief van de
      groep.

      Please do not reply in this group to messages that are clearly scam/spam
      messages. It is highly unlikely that the legitimate owner of the email
      account will receive them, as it seems obvious that the email account has
      been hacked. Just Google on a specific part of the message text (eg "Please
      save me from the embarrassment of not being able to cover the charges") and
      you will know that it is not for real and also how much trouble this scam
      has already caused.

      Please follow the advice concerning safe passwords that was given by Richard
      van Schaik earlier.

      The messages concerning this issue have been deleted from the group's
      message archive.

      Kind regards, Met vriendelijke groet

      Nynke van den Hooven

      Co-moderator Friesland-genealogy.