Re: [Friesland-genealogy] Re: family search

  • Hinke
    Message 1 of 18 , Dec 5, 2010
      Bedankt Nynke!! We wachten het af.

      groet, Hinke.

      Message 2 of 18 , Dec 6, 2010
        Hinke e.a.,

        Onderstaand een paragraaf uit de reactie van FamilySearch Support:

        “Thank you for reporting the problem with DGS numbers showing up instead of
        locality links in the Netherlands Civil Registration collection in
        Historical Records. We appreciate your feedback and have notified our
        engineers of the problem. They are currently working to get the locality
        links restored. On behalf of FamilySearch we extend our apoligies for any
        inconvenience this has caused you.”

        M.a.w. FamilySearch biedt verontschuldigingen aan voor het feit dat er een
        foutje gemaakt is en men is op dit moment doende één en ander te herstellen.
        Nog even geduld dus……

        Met vriendelijke groet

        Nynke van den Hooven

        _____

        Message 3 of 18 , Dec 6, 2010
          Al weer bedankt Nynke voor de info!! Ik wacht rustig af, mijn
          aantekeningen liggen ook al een paar jaar te wachten dus het komt niet
          op een dag aan:-))

          groet, Hinke.

          Message 4 of 18 , Dec 13, 2010
            Lijstgenoten,

            Op 09-12-2010 is er opnieuw een update geweest van de “Netherlands Civil
            Registration 1792-1952”-databases en we kunnen nu weer kiezen uit een
            lijstje met provincies i.p.v. een enorme lijst DGS-nummers. Voor wie de site
            nog niet kent:

            https://beta.familysearch.org/s/image/show#uri=http%3A//pilot.familysearch.o
            rg/records/collection/1831469/waypoints
            <https://beta.familysearch.org/s/image/show#uri=http%3A//pilot.familysearch.
            org/records/collection/1831469/waypoints&hash=Mrd8SMocDIIen2Q83tu%252B82PRag
            g%253D> &hash=Mrd8SMocDIIen2Q83tu%252B82PRagg%253D

            Uiteraard dient de link “ongebroken” in de adresregel van uw browser terecht
            te komen ;-)

            Met vriendelijke groet

            Nynke van den Hooven

            _____

> [...]
            > Hinke,
            >
            > Zodra ik wat van FamilySearch hoor (en dat gaat over het algemeen heel

          • René Duba
            Message 5 of 18 , Dec 13, 2010
              Beste allen,

              Hier is een ingekorte link naar de betreffende pagina van
              familysearch:

              http://tinyurl.com/2w35dfl

              Lange links kun je hier omzetten: http://tinyurl.com
              (een gratis service)

              Heeft iemand een tip hoe je zoekt welke pagina je moet
              hebben? Bestaat er ook een index?

              Groeten, René

              Message 6 of 18 , Dec 13, 2010
                Bedankt Nynke voor het doorgeven. Fijn dat het weer werkt, nu nog tijd
                vinden om de site weer te gebruiken:-))

                groet, Hinke.

                Message 7 of 18 , Dec 13, 2010
                  René,

                  Helaas geen index. Maar die komt vast nog wel … ooit ;-)

                  Met een beetje geluk zit er een jaarindex aan het eind van een aktejaar. En
                  met een beetje rekenwerk kun je dan de gewenste akte opzoeken.

                  Gelukkig zijn er voor Friesland al een heleboel aktes beschikbaar via
                  www.allefriezen.nl <http://www.allefriezen.nl/> , maar op de familysearch
                  site moet je dus zelf zoeken…

                  Met vriendelijke groet

                  Nynke van den Hooven

                  _____

> [...]

                  > g%253D> &hash=Mrd8SMocDIIen2Q83tu%252B82PRagg%253D
                  >

                  > Uiteraard dient de link "ongebroken" in de adresregel van uw browser

                • Rob Hubert
                  Message 8 of 18 , Dec 13, 2010
                    Hallo René,

                    Ik weet niet of de gezochte persoon in Genlias staat, want daar staat wel vaak een aktenummer bij en dan heb je in ieder geval al een indicatie waar je in het boek moet zijn.

                    Met vriendelijke groet,

                    Rob Hubert
                    Haarlem

                    Website / familieberichten
                    http://www.rob-hubert.nl

                    Haarlem in beeld
                    http://haarlem.rob-hubert.nl

                    Altijd opzoek naar; always looking for:
                    Aberson, van Brederode, Heijboer, Hubert, Ripperda,
                    Schuwer, Westerbeek van Eerten, Witterick.
                    ---

                    Message 9 of 18 , Dec 13, 2010
                      Voor Friesland staan voor zover ik weet op de site van Tresoar alle akte
                      nummers of bladnummers aangegeven. En met een beetje handigheid heb je
                      al snel door hoeveel pagina's je verder (terug) moet zijn om de gezochte
                      akte te vinden.

                      Succes, Hinke.

                    • René Duba
                      Message 10 of 18 , Dec 15, 2010