RE: [Friesland-genealogy] Re: family search

    Message 1 of 18 , Dec 5, 2010
      Hinke,

      Zodra ik wat van FamilySearch hoor (en dat gaat over het algemeen heel vlot)
      laat ik het resultaat weten.

      Met vriendelijke groet
      Nynke van den Hooven

      Message 2 of 18 , Dec 5, 2010
        Bedankt Nynke!! We wachten het af.

        groet, Hinke.

        Message 3 of 18 , Dec 6, 2010
          Hinke e.a.,

          Onderstaand een paragraaf uit de reactie van FamilySearch Support:

          “Thank you for reporting the problem with DGS numbers showing up instead of
          locality links in the Netherlands Civil Registration collection in
          Historical Records. We appreciate your feedback and have notified our
          engineers of the problem. They are currently working to get the locality
          links restored. On behalf of FamilySearch we extend our apoligies for any
          inconvenience this has caused you.”

          M.a.w. FamilySearch biedt verontschuldigingen aan voor het feit dat er een
          foutje gemaakt is en men is op dit moment doende één en ander te herstellen.
          Nog even geduld dus……

          Met vriendelijke groet

          Nynke van den Hooven

          _____

          Message 4 of 18 , Dec 6, 2010
            Al weer bedankt Nynke voor de info!! Ik wacht rustig af, mijn
            aantekeningen liggen ook al een paar jaar te wachten dus het komt niet
            op een dag aan:-))

            groet, Hinke.

            Message 5 of 18 , Dec 13, 2010
              Lijstgenoten,

              Op 09-12-2010 is er opnieuw een update geweest van de “Netherlands Civil
              Registration 1792-1952”-databases en we kunnen nu weer kiezen uit een
              lijstje met provincies i.p.v. een enorme lijst DGS-nummers. Voor wie de site
              nog niet kent:

              https://beta.familysearch.org/s/image/show#uri=http%3A//pilot.familysearch.o
              rg/records/collection/1831469/waypoints
              <https://beta.familysearch.org/s/image/show#uri=http%3A//pilot.familysearch.
              org/records/collection/1831469/waypoints&hash=Mrd8SMocDIIen2Q83tu%252B82PRag
              g%253D> &hash=Mrd8SMocDIIen2Q83tu%252B82PRagg%253D

              Uiteraard dient de link “ongebroken” in de adresregel van uw browser terecht
              te komen ;-)

              Met vriendelijke groet

              Nynke van den Hooven

              _____

> [...]
              > Hinke,
              >
              > Zodra ik wat van FamilySearch hoor (en dat gaat over het algemeen heel

            • René Duba
              Message 6 of 18 , Dec 13, 2010
                Beste allen,

                Hier is een ingekorte link naar de betreffende pagina van
                familysearch:

                http://tinyurl.com/2w35dfl

                Lange links kun je hier omzetten: http://tinyurl.com
                (een gratis service)

                Heeft iemand een tip hoe je zoekt welke pagina je moet
                hebben? Bestaat er ook een index?

                Groeten, René

                Message 7 of 18 , Dec 13, 2010
                  Bedankt Nynke voor het doorgeven. Fijn dat het weer werkt, nu nog tijd
                  vinden om de site weer te gebruiken:-))

                  groet, Hinke.

                  Message 8 of 18 , Dec 13, 2010
                    René,

                    Helaas geen index. Maar die komt vast nog wel … ooit ;-)

                    Met een beetje geluk zit er een jaarindex aan het eind van een aktejaar. En
                    met een beetje rekenwerk kun je dan de gewenste akte opzoeken.

                    Gelukkig zijn er voor Friesland al een heleboel aktes beschikbaar via
                    www.allefriezen.nl <http://www.allefriezen.nl/> , maar op de familysearch
                    site moet je dus zelf zoeken…

                    Met vriendelijke groet

                    Nynke van den Hooven

                    _____

> [...]

                    > g%253D> &hash=Mrd8SMocDIIen2Q83tu%252B82PRagg%253D
                    >

                    > Uiteraard dient de link "ongebroken" in de adresregel van uw browser

                  • Rob Hubert
                    Message 9 of 18 , Dec 13, 2010
                      Hallo René,

                      Ik weet niet of de gezochte persoon in Genlias staat, want daar staat wel vaak een aktenummer bij en dan heb je in ieder geval al een indicatie waar je in het boek moet zijn.

                      Met vriendelijke groet,

                      Rob Hubert
                      Haarlem

                      Website / familieberichten
                      http://www.rob-hubert.nl

                      Haarlem in beeld
                      http://haarlem.rob-hubert.nl

                      Altijd opzoek naar; always looking for:
                      Aberson, van Brederode, Heijboer, Hubert, Ripperda,
                      Schuwer, Westerbeek van Eerten, Witterick.
                      ---

                      Message 10 of 18 , Dec 13, 2010
                        Voor Friesland staan voor zover ik weet op de site van Tresoar alle akte
                        nummers of bladnummers aangegeven. En met een beetje handigheid heb je
                        al snel door hoeveel pagina's je verder (terug) moet zijn om de gezochte
                        akte te vinden.

                        Succes, Hinke.

                      • René Duba
                        Message 11 of 18 , Dec 15, 2010