Pijnakker

  • Rogier Visser
    Message 1 of 5 , Dec 3, 2010
      Dag allemaal,

      Is er iemand die meer informatie heeft over de familie Pijnakker?

      Mijn overgrootvader was Kornelis Pijnakker, overleden in 1970 in
      Groningen op 71 jarige leeftijd. Dus dan zou hij in 1898 of 1899
      moeten zijn geboren, wellicht in Kollum, maar Genlias geeft niets, ook
      niet met spellingsvarianten. Mijn familie is verder erg klein en opa
      Pijnakker "hield niet van kinderen", dus mijn moeder heeft hem
      misschien maar twee keer gezien ofzo. Vandaar dat ik weinig
      aanknopingspunten heb.

      Met vriendelijke groet,
      Rogier Visser
      Message 2 of 5 , Dec 3, 2010
        Rogier,

        Gevonden via http://www.allegroningers.nl

        Geboorte 29-06-1899 Groningen

        Kind Kornelis Johannes Pijnakker

        Geslacht m

        Vader Frans Pijnakker

        Moeder Johanna Pieters de Jong

        Bron Geboorteregister Groningen 1899

        Aktenummer 937

        Met vriendelijke groet

        Nynke van den Hooven

        _____

        Message 3 of 5 , Dec 3, 2010
          Dag Rogier,

          Heb je al eens gekeken op www.allegroningers.nl daar komen diverse
          'pijnakkers' te voorschijn.
          Dit is w.s. jouw overgrootvader:
          Huwelijk 26-04-1906 Groningen

          Bruidegom Frans Pijnakker, caféhouder Geboren Kollum gem.
          Klollumerland
          Vader Kornelis Pijnakker, aannemer
          Moeder Sjoukje van der Laan

          Bruid Henderika Grietina Meijer Geboren Groningen
          Vader Roelf Meijer, koopman
          Moeder Hinderkien Pieters

          Bron Huwelijksregister Groningen 1906
          Aktenummer 125

          Je kunt dan verder zoeken op www.tresoar.nl of www.allefriezen.nl

          Lineke

          Message 4 of 5 , Dec 3, 2010
            Oh, Groningen staat blijkbaar niet in Genlias? Ja, dat had ik eigenlijk niet
            verwacht.
            Sorry voor mijn slordigheid!

            Message 5 of 5 , Dec 3, 2010
              Rogier, Lineke,

              De bruidegom is inderdaad de vader van Kornelis, de bruid is zijn
              stiefmoeder.

              Kornelis werd in 1899 geboren en zijn moeder overleed een paar maanden na
              zijn geboorte.

              Zie genlias.

              Met vriendelijke groet

              Nynke van den Hooven