Huisman..

  • zaldy41
    Message 1 of 2 , Nov 30, 2010
      Jaren geleden is er een programma geweest over de afstamming van Hennie Huisman... (Verre verwanten?) en naar ik meen ook een publicatie in Gens Nostra... Zijn voorvader Hendrik Jans Huisman (doop 27-7-1730 Blokzijl) was 3x getrouwd.. Met Maartje Piek, onbekend en Trijntje Aalders. Hennie stamt van de derde vrouw, zelf stam ik af van de eerste vrouw van Hednrik Jans,,via Jan Hendriks x Grietje Jans Snijder en Hendrik Jan Huisman x Margje Luiten Jetten. Het laatste exhtpaar wordt genoemd in diverse publicaties over de watersnood van 1825, waarbij Margje in een praam het leven schenkt aan een zoon.. Aaldert.. .die kort daarop is overleden...
      Mijn vraag... Wie heeft meer gegevens over deze Hendrik Jans (sr) en zijn echtgenotes en eventuele kinderen... Jan Hendriks en Grietje Snijder, haar voorouders...
      Groeten vanuit de Filipijnen naar een koud Nederland..;)
      Harry van Leuveren
    • Ina Hazewinkel
      Message 2 of 2 , Dec 1, 2010
        Hallo Harry.

        Volgens de dtb van Steenwijk/Blokzijl en de site van:
        http://www.xs4all.nl/~olaus/diebrinkpeize/genealogie/hz003900.htm

        Hendriks eerste huwelijk Trijntje Aalders rond 1750
        Hendriks tweede huwelijk Maartje Jans Piek  17 april 1763
        derde huwelijk is ectgenoot onbekend.

        Jan Hendriks Huisman j.m. met
        Geertjen (Grietje) Jans Snijder j.d. beide van de Wetering.
        Getrouwd den 4 Augustus 1785 te  Blokzijl

        Wel vreemd dat ze 5 jaar naar de geboorte van hun eerste kind trouwden

        Ze kregen vele kinderen in Blokzijl:

        Hendrik Jans Huysman 16-08-1780
        Jan Jans Huysman  11-05-1783 te Blokzijl
        Marigje Jans Huysman 18-12-1785
        Trijntje Jans Huysman 07-05-1786
        Jan Jans Huysman 12-01-1787
        Jannes Jans Huysman 20-05-1787