Re: moord

  • klaaspera
    Message 1 of 2 , Nov 17, 2010
      Hallo Henk,

      De tekst van het lied is moeilijk te vinden. Ik heb onder andere gekeken bij Tresoar en het Meertens Instituut, maar ook zonder resultaat. Wel zag ik, dat de datum van haar overlijden niet klopt. Volgens Genlias is zij overleden op 16-12-1899.

      Sjoukje Zandstra, uit Hemrik, meisje bij twist tussen twee jongemannen per ongeluk dood gestoken, 19, 20 en 21 december 1899, Nieuwsblad van het Noorden (Bron:GENLIAS), Sjoukje Zandstra, geboren 25 september 1878 te Opsterland, dochter van Johannes Zandstra en Jantje de Leeuw.

      Bron:
      http://oudnieuwsuithetnoorden.web-log.nl/oudnieuwsuithetnoorden/duizende-oude-krantenartikelen-over-gewone-mensen-uit-het-noorden-de-waal-tm-zijlstra/

      Bron Burgerlijke stand - Overlijden
      Archieflocatie Tresoar, Frysk Histoarysk en Letterkundich Sintrum
      Algemeen Toegangnr: 30-28
      Inventarisnr: 3039
      Gemeente: Opsterland
      Soort akte: Overlijdensakte