Feddrik Pieters Stienstra

  • Maikel Galama
    Message 1 of 7 , Nov 14, 2010
      Hoi Andries,

      de memories geven een oplossing:

      Kantoor Leeuwarden, overl. jaar 1835

      Overledene : Fedderik Pieters Stienstra
      Overleden op: 18 maart 1835
      Wonende te : Jelsum
      Tekst:
      milicien te Den-Bosch; overleden aldaar; zoon van Tjitske Fedderiks Zijlstra,
      arbeidster; broer van Grietje (vrouw van Haye Klazes Nicolay, gardenier
      Britsum), Dieuwke (vrouw van Jan Gerbens Porte, idem Stiens), Epkje,
      boerendienstmeid Britsum en Sjoerd Pieters Stienstra, gardenier. Saldo fl. 40,-.

      Er behoorde geen onroerend goed tot de nalatenschap

      Bron: Memories van successie 1818-1927
      Toegangsnr. : 42
      Inventarisnr. : 11045
      Dagregisternr.: 072

      Groetjes, Maikel

      Antwoord op:

      Ik zoek gegevens over Feddrik Pieters Stienstra, geboren op 24 november 1811
      in Jelsum (Leeuwarderadeel). Ik weet dat hij in 1829, 18 jaar oud,
      boerenarbeider is bij Schelte Pieters Brouwers in Cornjum. Daarna ontbreekt
      mij elk spoor. Wie weet waar en wanneer hij overleden is en of hij mogelijk
      ook nog getrouwd is?

      Andrys Stienstra

    • Andrys Stienstra
      Message 2 of 7 , Nov 14, 2010
        Dat zijn mijn eigen gegevens op
        http://genealogy.andrysstienstra.nl/mijndatabase/personen/persoon2981.htm.
        Dus, dat weet ik al...

        Andrys Stienstra
        www.andrysstienstra.nl

        vreemd want als ik de naam onder Google invoer, heb ik als eerste een
        Feddrik Pieters Stienstra. 1811-1829? overleden?
        Maar kan niet goed ik de stamboom komen, maar misschien eens nakijken?

        Irene.

        Op 14 november 2010 19:40 schreef Andrys Stienstra
        <andrys@...>het volgende:

        http://www.genealogieonline.nl/stamboom-van-der-meulen-zondervan/

      • Andrys Stienstra
        Message 3 of 7 , Nov 14, 2010
          Maikel,

          Bedankt! Dus soldaat in Brabant. Grote kans dat hij aan de Tiendaagse
          Veldtocht heeft meegedaan. Paasman heeft hem niet gevonden, anders had hij
          wel op www.friezen-in-de-tiendaagse-veldtocht.nl gestaan.

          Stom dat ik zelf nog niet in de memories had gezocht. Ik had de hoop dat hij
          lang en gelukkig geleefd en een gezinnetje gesticht had, mogelijk
          geëmigreerd of zo.

          Andrys Stienstra
          www.andrysstienstra.nl

[...]

          Om uw abonnement te bekindigen stuurt u een (leeg) email-bericht naar:
        • Irene Visser
          Message 4 of 7 , Nov 14, 2010
            Hoi,

            dus dan ga jij ook als Bavo van der Molen? door het leven? Want dat is de
            eerste bij google die ik tegenkom, met betreffende naam.

            Irene.
            en sorry ben dus niet die van jou tegengekomen.

            Op 14 november 2010 21:04 schreef Andrys Stienstra
            <andrys@...>het volgende:

            Message 5 of 7 , Nov 14, 2010
              Die van mij staat ook in Google, als vierde. Bavo van der Molen heeft mijn
              pagina vast wel gevonden!

              Andrys Stienstra
              www.andrysstienstra.nl