Re: [Friesland-genealogy] Feddrik Pieters Stienstra

  • Irene Visser
    Message 1 of 7 , Nov 14, 2010
      Hai,

      vreemd want als ik de naam onder Google invoer, heb ik als eerste een
      Feddrik Pieters Stienstra. 1811-1829? overleden?
      Maar kan niet goed ik de stamboom komen, maar misschien eens nakijken?

      Irene.

      Op 14 november 2010 19:40 schreef Andrys Stienstra
      <andrys@...>het volgende:

      http://www.genealogieonline.nl/stamboom-van-der-meulen-zondervan/

    • Maikel Galama
      Message 2 of 7 , Nov 14, 2010
        Hoi Andries,

        de memories geven een oplossing:

        Kantoor Leeuwarden, overl. jaar 1835

        Overledene : Fedderik Pieters Stienstra
        Overleden op: 18 maart 1835
        Wonende te : Jelsum
        Tekst:
        milicien te Den-Bosch; overleden aldaar; zoon van Tjitske Fedderiks Zijlstra,
        arbeidster; broer van Grietje (vrouw van Haye Klazes Nicolay, gardenier
        Britsum), Dieuwke (vrouw van Jan Gerbens Porte, idem Stiens), Epkje,
        boerendienstmeid Britsum en Sjoerd Pieters Stienstra, gardenier. Saldo fl. 40,-.

        Er behoorde geen onroerend goed tot de nalatenschap

        Bron: Memories van successie 1818-1927
        Toegangsnr. : 42
        Inventarisnr. : 11045
        Dagregisternr.: 072

        Groetjes, Maikel

        Antwoord op:

      • Andrys Stienstra
        Message 3 of 7 , Nov 14, 2010
          Dat zijn mijn eigen gegevens op
          http://genealogy.andrysstienstra.nl/mijndatabase/personen/persoon2981.htm.
          Dus, dat weet ik al...

          Andrys Stienstra
          www.andrysstienstra.nl

          Message 4 of 7 , Nov 14, 2010
            Maikel,

            Bedankt! Dus soldaat in Brabant. Grote kans dat hij aan de Tiendaagse
            Veldtocht heeft meegedaan. Paasman heeft hem niet gevonden, anders had hij
            wel op www.friezen-in-de-tiendaagse-veldtocht.nl gestaan.

            Stom dat ik zelf nog niet in de memories had gezocht. Ik had de hoop dat hij
            lang en gelukkig geleefd en een gezinnetje gesticht had, mogelijk
            geëmigreerd of zo.

            Andrys Stienstra
            www.andrysstienstra.nl

[...]

            Om uw abonnement te bekindigen stuurt u een (leeg) email-bericht naar:
          • Irene Visser
            Message 5 of 7 , Nov 14, 2010
              Hoi,

              dus dan ga jij ook als Bavo van der Molen? door het leven? Want dat is de
              eerste bij google die ik tegenkom, met betreffende naam.

              Irene.
              en sorry ben dus niet die van jou tegengekomen.

              Op 14 november 2010 21:04 schreef Andrys Stienstra
              <andrys@...>het volgende:

              Message 6 of 7 , Nov 14, 2010
                Die van mij staat ook in Google, als vierde. Bavo van der Molen heeft mijn
                pagina vast wel gevonden!

                Andrys Stienstra
                www.andrysstienstra.nl