Barbara Tibes (was Re: Opzoekvraag huwelijksbijlagen Leeuwarden

  • annemarthsterringa
    Message 1 of 5 , Nov 13, 2010
      Hallo Ronn,
      Ik ga maandag even naar het CBG, zal voor je kijken.

      Groet uit Delft,
      Annemarth Sterringa

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Ronn Boef <furfantino@...> wrote:

      > Beste medespeurders,
      >
      > Wie wil voor mij de huwelijksbijlagen van onderstaand huwelijk
      > nakijken? Het gaat mij om de overlijdensgegevens van de ouders van de bruid en haar akte van bekendheid, ik wil graag weten wat daar in
      > staat over de (groot)ouders van de bruid. Barbara's ouders worden
      > vermeld als Nikolaas Tibes en Johanna Stikleman, ik vermoed dat dit
      > dezelfden zijn als Nicolaas Liebens en Johanna Bakker.

> [...]
    • annemarthsterringa
      Message 2 of 5 , Nov 15, 2010
        Hi Ronn,

        -Er is een bijlage over Barbara's doop, Schagen 28 februari 1796, dochter van Nicolaas Tibes en Johanna Stikleman.
        -Verder is er een verklaring van onvermogen van Barbara Tibes, werkster te Leeuwarden.
        -Ook een verklaring van Durk Giezen, turfdrager en Jan Dijkstra, turfmeter en Jan Westhonk, turfdrager en Willem Vonk, linnenwever, allen wonende te Leeuwarden, dat zij Barbara Tibes zeer goed kennen en dat zij allen met haar vader Nicolaas Tibes, in leven soldaat in Nederlandsche dienst, gediend hebben in Noord-Holland. Zij herinneren zich allen zeer wel zijn sneuvelen in Noord-Holland in het jaar 1799. Ook verklaren zij dat Barbara's moeder Johanna Stikleman in het jaar 1801 in Groningen overleden is, en dat overige adscendenten reeds voor vele jaren overleden zijn, hetgeen hen uit eene familie-aantekening is gebleken.

        Dit wist je waarschijnlijk allemaal al; jammer dat er niets over de grootouders staat.

        Met vriendelijke groet,

        Annemarth Sterringa
        http://home.zonnet.nl/annemarthsterringa/

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "annemarthsterringa" <annemarthsterringa@...> wrote:

        > Hallo Ronn,
        > Ik ga maandag even naar het CBG, zal voor je kijken.
        >
        > Groet uit Delft,
        > Annemarth Sterringa

      • Ronn Boef
        Message 3 of 5 , Nov 16, 2010
          Hallo Annemarth,

          Heel hartelijk bedankt! Het feit dat Nicolaas Tibes soldaat was, bevestigt
          -naast andere argumenten- mijn vermoeden dat hij identiek is aan Nicolaas
          Liebens. Zie ook http://www.greetsgenealogie.nl/stamreeks-liebens/ Nu nog
          proberen uit te vinden waar hij vandaan kwam...

          Vriendelijke groet,
          Ronn

          Op 15 november 2010 17:43 schreef annemarthsterringa <
          annemarthsterringa@...> het volgende: