Re: [Friesland-genealogy] Opzoekvraag huwelijksbijlagen Leeuwarden

  • Ina Hazewinkel
    Message 1 of 5 , Nov 12, 2010
      Hallo Ronn,

      Ik ga eerdaags naar het regionale archief in Alkmaar.
      en zal kijken of ik iets meer kan vinden over echtenoot en kinderen van

      Plaats
      Alkmaar

      Bron
      Doop-, Trouw- en Begraafregisters (DTB)

      Periode
      1744-1799

      Bevat
      Begraven (Kerkhof)

      Inventarisnummer
      052

      Soort registratie
      begraafakte

      Aktenummer
      26199

      Bijzonderheden
      Oud recht: 657. Klasse: memorie. laat 3 minderjarige kinderen na

      Plaats begraven
      Alkmaar

      Datum begraven
      09-08-1799

      Overledene
      Nicolaas Lubens

      Leeftijd
      46

      Groet Ina

      http://www.voelspriet2.nl/forum/index.php?board=3.0

      Datum : 18 december 1825, akte nr. 154

      Vriendelijke groet,
      Ronn

    • annemarthsterringa
      Message 2 of 5 , Nov 13, 2010
        Hallo Ronn,
        Ik ga maandag even naar het CBG, zal voor je kijken.

        Groet uit Delft,
        Annemarth Sterringa

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Ronn Boef <furfantino@...> wrote:

> [...]
        > vermeld als Nikolaas Tibes en Johanna Stikleman, ik vermoed dat dit
        > dezelfden zijn als Nicolaas Liebens en Johanna Bakker.

      • annemarthsterringa
        Message 3 of 5 , Nov 15, 2010
          Hi Ronn,

          -Er is een bijlage over Barbara's doop, Schagen 28 februari 1796, dochter van Nicolaas Tibes en Johanna Stikleman.
          -Verder is er een verklaring van onvermogen van Barbara Tibes, werkster te Leeuwarden.
          -Ook een verklaring van Durk Giezen, turfdrager en Jan Dijkstra, turfmeter en Jan Westhonk, turfdrager en Willem Vonk, linnenwever, allen wonende te Leeuwarden, dat zij Barbara Tibes zeer goed kennen en dat zij allen met haar vader Nicolaas Tibes, in leven soldaat in Nederlandsche dienst, gediend hebben in Noord-Holland. Zij herinneren zich allen zeer wel zijn sneuvelen in Noord-Holland in het jaar 1799. Ook verklaren zij dat Barbara's moeder Johanna Stikleman in het jaar 1801 in Groningen overleden is, en dat overige adscendenten reeds voor vele jaren overleden zijn, hetgeen hen uit eene familie-aantekening is gebleken.

          Dit wist je waarschijnlijk allemaal al; jammer dat er niets over de grootouders staat.

          Met vriendelijke groet,

          Annemarth Sterringa
          http://home.zonnet.nl/annemarthsterringa/

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "annemarthsterringa" <annemarthsterringa@...> wrote:

          > Hallo Ronn,
          > Ik ga maandag even naar het CBG, zal voor je kijken.
          >
          > Groet uit Delft,
          > Annemarth Sterringa

        • Ronn Boef
          Message 4 of 5 , Nov 16, 2010
            Hallo Annemarth,

            Heel hartelijk bedankt! Het feit dat Nicolaas Tibes soldaat was, bevestigt
            -naast andere argumenten- mijn vermoeden dat hij identiek is aan Nicolaas
            Liebens. Zie ook http://www.greetsgenealogie.nl/stamreeks-liebens/ Nu nog
            proberen uit te vinden waar hij vandaan kwam...

            Vriendelijke groet,
            Ronn

            Op 15 november 2010 17:43 schreef annemarthsterringa <
            annemarthsterringa@...> het volgende: