Schilder Douwe Hansma 1812-1891

  • Pera
    Message 1 of 2 , Nov 7, 2010
      Beste lijstgenoten,

      Er is in 1988 een interessant boek verschenen over het leven van de
      kunstschilder Douwe Hansma. Het boek heet "Douwe Hansma (1812-1891), een
      Sneker uit Dokkum" en is geschreven door Mr. E. van Haersma Buma-van Werkum.
      Via de website www.boekwinkeltjes.nl is dit boek nog steeds te koop.

      Douwe Hansma werd op 22 maart 1812 in Dokkum geboren. Zijn ouders waren
      Reitse Jacobs Hansma en Martha Leenderts Stelwagen. Zij waren doopsgezind.
      Op 24 december 1857 trouwde Douwe Hansma met Weltje Piers Schuurmans.

      In het boek wordt in het kort de familie Hansma besproken. Dat lijkt me
      interessant voor genealogen, die deze familie onderzoeken. Douwe Hansma
      heeft ook veel familieleden en bekenden geportretteerd. De reproducties van
      dergelijke schilderijen kom je in het boek ook tegen. Voor liefhebbers is
      dit boek beslist een aanrader.

      Met vriendelijke groeten,

      Klaas Pera

    • Janny van der Meer- de Vries
      Message 2 of 2 , Nov 7, 2010
        Hallo Klaas
        bedankt voor je tip over het boek van Douwe Hansma deze familie komt  in mij
        stamboom voor
        ik heb het boek gelijk besteld
        groeten
        Janny van der Meer