Pieter Sikkes Sikkema

  • Hans van Veen
    Message 1 of 2 , Nov 6, 2010
      Gegroet allemaal; even terug van weggeweest!

      Ik zoek momenteel de geboortedatum en plaats van Pieter Sikkes Sikkema uit
      Barradeel. Vlg. zijn leeftijd op basis van zijn overlijdensakte zou hij rond
      1832 in Barradeel geboren moeten zijn en hoop onder de leden iemand te
      vinden die mij hiermee verder helpt. Hij was gehuwd met Hinke Taekeles de
      Jong ook uit Barradeel.
      Kan iemand mij hiermee helpen?

      Bvd
      Hans van Veen
      New Zealand

    • Hinke
      Message 2 of 2 , Nov 6, 2010
        Hallo Hans,

        Op
        https://beta.familysearch.org/s/image/show#uri=http%3A//pilot.familysearch.org/records/trk%3A/fsrs/idgs%3A004614582.004614582_00184&hash=MPAfKvgWGXfZ5STyuqUCQxOVNk8%253D

        is de huwelijksakte in de te zien van Pieter en Hinke, daaruit blijkt
        dat Pieter geboren is te Midlum en zoon van Sikke Sikkema en Grietje
        Dijkstra.

        Dit zal dan zijn geboorte zijn.

        Geboorteakte Franekeradeel, 1832

        Aangiftedatum 1 november 1832, blad nr. 42
        Pieter Sikkema, geboren 30 oktober 1832
        Zoon van Sikke Jans Sikkema en Grietje Rientzes Dijkstra

        Ik hoop dat de link van Familysearch zo werkt.

        groet, Hinke Woudt-Westra