RE: [Friesland-genealogy] Gezocht: BeitskeWillems

    Message 1 of 4 , Nov 4, 2010
      P?,

      De eerste dochter van Ellert en Beitske heet Trijntje. Aangezien de eerste
      dochter meestal naar de moeder van moederskant werd genoemd zou de naam van
      Beitskes moeder Trijntje geweest kunnen zijn. Uit haar patroniem blijkt dat
      haar vader Willem heette en dat blijkt ook uit het feit dat de tweede zoon
      van dit echtpaar Willem werd gedoopt.

      De tweede dochter werd Sijmk gedoopt en dat zou dan de naam van Ellerts
      moeder zijn geweest en Ellerts vader heette Sjouwe.

      Dan zouden onderstaande dopen redelijk passen bij Ellert en Beitske:

      Hemelumer Oldeferd, dopen, doopjaar 1757

      Dopeling: Ellert

      Gedoopt op 18 september 1757 in Koudum

      Zoon van Sjouwe Ellerts en Siemk Dirks

      Hemelumer Oldeferd, dopen, doopjaar 1767

      Dopeling: Beitske

      Gedoopt op 15 januari 1767 in Koudum

      Dochter van Willem Gerbens en Trijntje Pitters

      Met vriendelijke groet

      Nynke van den Hooven

      _____

      Message 2 of 4 , Nov 5, 2010
        Nynke,
        Bedankt voor je tip. Je hebt me op het juiste spoor gezet.
        En excuses voor de onduidelijke afzender.
        Vriendelijke groet,
        Pieter Bandstra

        Message 3 of 4 , Nov 5, 2010
          Hoi,

          geheel toevallig waren we bij Tresoar net met Jouk Sjouwes bezig, de zus van Ellert.

          Meteen maar wat meer voorouders uitgezocht, begint ongeveer hier:
          http://forum.tresoar.nl/viewtopic.php?p=33527#p33527

          groet Margreet