Kwartierstaat (werk in uitvoering)

  • Rogier Visser
    Message 1 of 3 , Oct 14, 2010
      Dag allemaal,

      Stap 1 in mijn stamboomonderzoek is enigszins voltooid (het is nog wel
      werk in uitvoering, en zal dat ook voorlopig wel blijven): de
      kwartierstaat van mijn vader, tot 7 generaties terug (ongeveer de
      generatie waarvan je het overlijden nog op genlias/allefriezen.nl kunt
      vinden):
      http://www.arabicliquor.com/images/20101014_heit.pdf
      (De eerste twee generaties zijn weggehaald omdat mijn ouders en mijn
      grootouders nog leven)

      Er zijn misschien aanknopingspunten voor verschillende mensen, want
      Beppe is katholiek uit Leeuwarden, en Pake (katholiek geworden) uit de
      Trynwalden.

      Zo, komende maanden dan de kwartierstaat van mijn moeder uitzoeken
      (grootouders heten Westra, Knossen, Pijnakker, Groeneveld; de eerste
      drie uit Friesland en de laatste uit Groningen)

      Met vriendelijke groet,
      Rogier Visser
    • tpinia
      Message 2 of 3 , Oct 17, 2010
        Beste Rogier,

        Een mooi stuk eerste werk die kwartierstaat van je. Een eerst aanvulling heb ik voor je bij nummers 72 en 73.

        Piter Dirks Rypkema
        * 19 februari 1767 Terherne
        ~ 1 maart 1767 Terherne
        + januari 1799 Terherne
        (zoon van Dirk Wybes Rypkema en Trijntje Pieters Boonstra, via Dirk Wybes Rypkema loopt er o.a. een lijn naar b.v. Keimpe Martena (1491-1538) en de "vetkoper" Feije Heemstra van Dokkum, Feije is geboren in de 14e eeuw.

        Jeltje Sieses
        * voor 1772
        + rond oktober 1794 Terherne
        (wellicht dochter van Sies Pieters en Aukje Jacobs)

        met vriendelijke groet,

        Tjeerd P. Inia
        http://home.12move.nl/tp.inia

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Rogier Visser <rogier.visser@...> wrote:

> [...]
        > (grootouders heten Westra, Knossen, Pijnakker, Groeneveld; de eerste
        > drie uit Friesland en de laatste uit Groningen)

      • Rogier Visser
        Message 3 of 3 , Oct 18, 2010
          Bedankt voor de informatie; dat vind ik erg leuk om (tzt) verder uit te
          zoeken! Ik weet nog van twee andere lijnen die teruggaan tot de 15e en 16e
          eeuw; die van mijn beppe Poelsma, en die van haar moeder Draper (die in de
          19e eeuw uit Groningen kwam).

          Eerst nog deze kwartierstaat verbeteren (fouten eruit halen, vooral de
          spelling van namen controleren), dan die van mijn moeder maken, en dan de
          "vroege lijnen" uitwerken (vandaar de "tzt" hierboven).

          Met vriendelijke groet,
          Rogier Visser