Abonnement op gegevens Utingeradeel

  • Hans
    Message 1 of 1 , Oct 11, 2010
      Wellicht is dit interessant voor diegenen die verwantschap hebben met families uit Utingeradeel m.n. Oldeboorn. Ik ben al jaren bezig gegevens uit Utingeradeel:dopen, trouwen, begraven, lidmaten, burgerlijke stand, bevolkingsregisters, notarieel, cohieren in te voeren in mijn bestand. Tevens probeer ook de boeken van Marten Groen over de huizen en boerderijen en hun bewoners van Oldeboorn en de hele collectie Van der Veer, betreffende gezinsreconstructies in de gemeente Utingeradeel vóór 1811 in mijn bestand op te nemen. Ik ben hier dagelijks mee bezig en het bestand is inmiddels gegroeid tot een kleine 40.000 personen die een link hebben met Utingeradeel.
      Mijn bedoeling is om deze gegevens, tegen een kleine vergoeding of in ruil voor gegevens, met belangstellenden te delen, en wel in de vorm van een soort abonnement, waarop je kan inschrijven en bijv. 1 keer in de 3 maanden gegevens ontvangt betreffende de voorouders of nazaten van een bepaald persoon uit Utingeradeel. Bij het invoeren van de gegevens, zal dan ook voorrang worden gegeven aan het zoeken naar informatie betreffende die specifieke personen. De gegevens zullen worden gepresenteerd als een boek in een PDF-bestand met index en bronvermelding en dus elke 3 maanden worden aangevuld met nieuwe gegevens.
      Mocht u hier belangstelling voor hebben, graag via mijn persoonlijke mail en niet via de groep. bottemaj-telfort.nl
      Het streepje dient vervangen te worden door een @ uiteraard.
      Benieuwd naar uw reactie.

      Met vriendelijke groet,

      Hans Bottema