Aukje Keimpes de Boer (b. 10-11-1859) en Tamme Keimpes de Boer (b. 23-08-1862)

  • Rogier Visser
    Message 1 of 4 , Sep 16, 2010
      Dag allen,

      Pas onlangs ben ik begonnen met genealogie, en ik weet al vrij goed
      hoe en waar je allemaal moet zoeken naar gegevens over voorouders,
      maar ik kan nu toch echt niet twee personen traceren, dus zou ik graag
      horen of er hier iemand is die tips kan geven.

      Het gaat om twee kinderen van Keimpe Tammes de Boer (vader) en Maaike
      Sjoerds Wiersma (moeder); zij kregen 10 kinderen in de periode
      1855-1873. Zeven van hen heb ik kunnen traceren. Een van hen is
      vermist geraakt en overleden verklaard in 1931 (waar ik na veel zoeken
      achterkwam via het archief van de Leeuwarder Courant; zijn naam was
      Tjisse Keimpes de Boer) en twee kan ik nergens traceren:

      1) Aukje, geb. 10-11-1859, Dantumadeel
      2) Tamme, geb. 23-08-1862, Dantumadeel

      Deze laatste leefde nog in Leeuwarden in 1931, omdat deze vermeld is
      bij het besluit van de rechtbank om de hierboven vermelde Tjisse
      overleden te verklaren.

      Tips over hoe en waar ik meer informatie over hun kan vinden zijn zeer welkom!

      Met vriendelijke groet,
      Rogier Visser
    • L. Bijlsma
      Message 2 of 4 , Sep 16, 2010
        Hier heb je ze.
        Gewoon gevonden op www.tresoar.nl
        Veel plezier er mee,
        Lineke

        Geboorteakte Dantumadeel, 1859
        Aangiftedatum 11 november 1859, akte nr. 205
        Aukje de Boer, geboren 10 november 1859
        Dochter van Keimpe Tammes de Boer en Maaike Sjoerds Wiersma

        Geboorteakte Dantumadeel, 1862
        Aangiftedatum 25 augustus 1862, akte nr. 169
        Tamme de Boer, geboren 23 augustus 1862
        Zoon van Keimpe Tammes de Boer en Maaike Sjoerds Wiersma

        Message 3 of 4 , Sep 16, 2010
          Oh sorry, ik was specifiek op zoek naar overlijden, en eventueel huwelijken;
          de geboorteaktes had ik juist al wel gevonden.

          2010/9/16 L. Bijlsma <el.bee1@...>

> [...]
          > Aangiftedatum 25 augustus 1862, akte nr. 169
          > Tamme de Boer, geboren 23 augustus 1862
          > Zoon van Keimpe Tammes de Boer en Maaike Sjoerds Wiersma

        • L. Bijlsma
          Message 4 of 4 , Sep 17, 2010
            Goedemorgen Rogier,
            Hier dan iets anders, misschien heb je hier iets aan.Wat Baukje betreft: ik
            vermoed dat dit Aukje is, het verandert soms ook in Antje. Bij haar zou je
            de huw. bijlagen moeten (laten) bekijken of ze het echt is.Het vreemde is
            dat ik ze niet allebei op www.tresoar.nl gevonden heb maar wel op
            www.genlias.nl Ik hoop dat je hier meer aan hebt.met vr.gr.Lineke
            ..Gemeente: Het Bildt Soort akte: Huwelijksakte Aktenummer: 6 Datum:
            16-03-1899 - 36 =1863Bruidegom Tamme de Boer Leeftijd: 36 Geboorteplaats:
            Driesum, gemeente Dantumadeel Bruid Grietje Leeuwen Leeftijd: 18
            Geboorteplaats: St. Jacobiparochie Vader bruidegom Keimpe Tammes de Boer
            Moeder bruidegom Maaike Sjoerds Wiersma Vader bruid Sybren Leeuwen Moeder
            bruid Aafje de Groot Nadere informatie Huwelijk ontbonden bij vonnis van
            de arrondissementsrechtbank te Leeuwarden d.d. 5 maart 1908 Huwelijksakte
            Het Bildt, 1899
            Man : Tamme de Boer, oud 36 jaar, geboren te Driesum, gemeente Dantumadeel
            Ouders: Keimpe Tammes de Boer en Maaike Sjoerds Wiersma
            Vrouw : Grietje Leeuwen, oud 18 jaar, geboren te St. Jacobiparochie
            Ouders: Sybren Leeuwen en Aafje de Groot
            Datum : 16 maart 1899, akte nr. 6
            Opm. : Huwelijk ontbonden bij vonnis van de arrondissementsrechtbank te
            Leeuwarden d.d. 5 maart 1908

            Echtscheidingsakte Leeuwarden, 1908
            Man : Tamme de Boer
            Vrouw : Grietje Leeuwen
            Datum : 28 oktober 1908, akte nr. 212
            Opm. : Vonnis van de arrondissementsrechtbank te d.d.

            Gemeente: Tietjerksteradeel Soort akte: Huwelijksakte Aktenummer: 14 Datum:
            25-04-1885 - 27 = 1858Bruidegom Geert Pieters Klopma Leeftijd: 34
            Geboorteplaats: Hardegarijp Bruid Baukje de Boer Leeftijd: 27
            Geboorteplaats: Driesum, gemeente Dantumadeel Vader bruidegom Pieter Geerts
            Klopma Moeder bruidegom Maria Tjeerds van Dijk Vader bruid Keimpe Tabes de
            Boer Moeder bruid Maaike Sjoerds Wiersma .Geboorteakte Tietjerksteradeel,
            1886
            Aangiftedatum 11 september 1886, akte nr. 303
            Pieter Klopma, geboren 9 september 1886
            Zoon van Geert Pieters Klopma en Baukje de Boer

            Geboorteakte Tietjerksteradeel, 1888
            Aangiftedatum 17 juli 1888, akte nr. 241
            Keimpe Klopma, geboren 16 juli 1888
            Zoon van Geert Pieters Klopma en Baukje de Boer

            Geboorteakte Tietjerksteradeel, 1894
            Aangiftedatum 24 mei 1894, akte nr. 168
            Tjeerd Klopma, geboren 23 mei 1894